dc.contributor.author |
Кононович, Д.О. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-26T10:57:03Z |
|
dc.date.available |
2019-11-26T10:57:03Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4292 |
|
dc.description |
Кононович Д.О.Технологія соціальної роботи з формування критичного мислення учнівської молоді як засіб запобігання медіа-маніпуляціям / Д.О.Кононович // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 1. - С.24 - 29 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Стаття присвячена визначенню сутності критичного мислення як засобу запобігання медіа-маніпуляціям, технологічному аспекту його формування в учнівської молоді: розглянуті цілі, завдання, методи розвитку критичного мислення. Подається розгляд поняття «критичне мислення», визначається його значення для учнівської молоді, яка функціонує в інформаційному суспільстві; обґрунтовується необхідність розвитку критичного мислення з метою можливості переосмислення інформації, виділення необхідного та важливого. Окреслені перспективи подальших досліджень в означеному напрямку. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article focuses on the definition of critical thinking as an essential element of mental activity of a person at the modern information society. Were considered the technological aspect of the formation of critical thinking among young people: goals, tasks, methods of developing critical thinking. The basic interpretation of the concept of critical thinking with an emphasis on current status of the issue research. Ideal of the critical impact will be not the right reaction, but the alignment of own script for behavior that is proactive in nature, not the nature of the event catching behavior. The critical thinking procedure should provide not just proactive position of its bearer, but his leading role in determining the course and direction of events development. In the situation of informational war only critical thinking can save our consciousness from the impact of the mighty media manipulation. Critical thinking is not just the ability to think, it is the ability to think rationally, the ability to understand our own thoughts, the ability to understand the thoughts of others, the ability to make up your mind to reach the only right decision, consciously assessing the situation. It is defined the peculiarities of formation of critical thinking as a result of social work. The necessity of critical thinking with a view to possibility of information rethinking is substantiated. The importance of further research was expressed. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.subject |
Критичне мислення |
uk_UA |
dc.subject |
учнівська молодь |
uk_UA |
dc.subject |
медіаманіпуляції |
uk_UA |
dc.subject |
медіатекст |
uk_UA |
dc.subject |
технологія |
uk_UA |
dc.title |
Технологія соціальної роботи з формування критичного мислення учнівської молоді як засіб запобігання медіа-маніпуляціям |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Technology of social work on the formation of critical thinking of students as a means of preventing media manipulation |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |