dc.description.abstract |
У статті проаналізовано хід і результати експерименту щодо застосування методики використання ітернет-ресурсів курсантами вищих військово-навчальних закладів у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін. На основі практичного досвіду, отриманого в результаті проведеного у 2015 – 2016 роках педагогічного експерименту, розкрито дієвість методики.
Експеримент проводився під час вивчення курсантами навчальної дисципліни „Історія України і української культури”. У процесі підготовки експерименту виявлено характерні особливості, що вплинули на вибір способу використання ресурсів мережі. Зокрема, ними були: сувора регламентація часу навчальної роботи курсантів, наявність у них необмеженого доступу до мережі; використання в процесі підготовки до занять власних засобів доступу до Інтернету, систематичне відвідування ресурсів соціальних мереж. Відзначено, що для проведення експерименту в якості базового інтернет-ресурсу обрано соціальну мережу, що дозволило встановити комунікаційні зв'язки між учасниками експерименту. У структурі соціальної мережі організовано предметну групу закритого типу, доступ до якої мали виключно курсанти-учасники формувального етапу експерименту. На сторінці групи, створеної в соціальній мережі, розміщено навчальні матеріали, покликання на зовнішні інформаційні джерела мережі, ресурси для самоперевірки та ін. У ході експерименту створений ресурс використано для обговорення проблемних питань дисципліни, виконання групових та індивідуальних завдань, проведення консультацій. Взаємини між педагогом і курсантами під час експерименту отримали партнерський характер. Зазначено, що курсанти експериментальних груп показали більш високі результати навчальної діяльності порівняно з курсантами контрольних груп, що свідчить про ефективність використовуваної методики. |
uk_UA |