dc.contributor.author |
Калініна, І.М. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-21T08:56:20Z |
|
dc.date.available |
2019-11-21T08:56:20Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4252 |
|
dc.description |
Калініна І. М.Феномен педагогічної підтримки особистісно-професійного становлення державних службовців / І. М. Калініна // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). – С 85-95 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Отже, сучасні виховні системи при різних концепціях, покладених у їхню основу, так або так виводять на ідею педагогічної підтримки, яка отримує все більш широку популярність у педагогіці. Поняття „педагогічна підтримка” має різний зміст. Так називають діяльність різних служб суспільства, що займаються охороною й захистом соціальних прав дітей. Теоретичний аналіз показав, що за своєю суттю педагогічна підтримка – це система педагогічної діяльності, що розкриває особистісний потенціал людини, яка включає допомогу учням, учителям, батькам у подоланні соціальних, психологічних, особистісних труднощів. Педагогічна підтримка – це особлива технологія освіти, яка відрізняється від традиційних методів навчання й виховання тим, що здійснюється саме в процесі діалогу та взаємодії дитини й дорослого і припускає самовизначення дитини в ситуації вибору та подальше самостійне вирішення нею своєї проблеми. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article reveals the essential characteristics of pedagogical support as one of the leading directions in the development of modern humanistic pedagogy. Various scientific approaches to the formulation of the “pedagogical support” concept and the realization of its ideas in practical pedagogical activities are analyzed. The author's concept of this phenomenon is based on a person-centered approach, which aims at supporting the forces of self-development and the personal subject position. Pedagogical support is considered as a way of cooperation and ideological interaction of managers, specialists of personnel services, colleagues with young civil servants in the process of their adaptation to management activities. We understand the pedagogical support of the process of adaptation of civil servants to management activities as a system of pedagogical work that can reveal the person's individual potential to activate the self- development and self-improvement mechanisms, and bring the person to a new qualitative level of life and professional skills, when the result of human activity motivates him to further growth and development. The implementation of pedagogical support includes three main areas: information and intellectual support, emotional support, organizational and technological support. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
педагогічна підтримка |
uk_UA |
dc.subject |
особистісно зорієнтований підхід |
uk_UA |
dc.subject |
професійна адаптація |
uk_UA |
dc.subject |
саморозвиток |
uk_UA |
dc.subject |
державна служба |
uk_UA |
dc.title |
Феномен педагогічної підтримки особистісно-професійного становлення державних службовців |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The phenomenon of pedagogical support of the personal and professional development of civil servants |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |