Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Виховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностей

Show simple item record

dc.contributor.author Морозова, М.М.
dc.date.accessioned 2019-11-21T08:19:13Z
dc.date.available 2019-11-21T08:19:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4248
dc.description Морозова М.М. Виховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностей / М.М. Морозова // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 60-67 uk_UA
dc.description.abstract Визначити можливості виховних заходів, спрямованих на формування економічної свідомості студентів ВНЗ гуманітарних спеціальностей. Українські та зарубіжні педагоги наголошують, що метою економічного виховання є формування й закріплення певних зразків (моделей) поведінки в економічній системі, заснованих на знаннях,нормах і правилах. Їх дотримання хоча й робить життя людей більш прагматичним (заснованим на економічних принципах), але водночас залишає більший ступінь свободи для самореалізації. Освоюючи нові для себе економічні ролі,люди змінюють спосіб свого мислення (тим самим підпорядковуючи його законам економіки) uk_UA
dc.description.sponsorship The article deals with the analysis of the potential of educational activities aimed at forming economic awareness of the students of the Humanities.The author points out that economic education of students should be viewed upon as a pedagogical influence of other people (parents, educators, communities, etc.) aimed at forming certain economically relevant features of a personality. Thus, the result of economic education represents an integral unity of views and principles, habits and skills, traditions and customs based on the man's economic knowledge and culture. The educational activities on forming economic awareness of students of the Humanities to which the author refers discussions on economic issues, carrying out quizzes, seminars, games and role plays on economic topics, organization of work of scientific circles, educational hours, scientific and practical conferences, trainings and thematic weeks on economic problems, etc., contribute, as the author proves it, to the development of the students' personal qualities and leadership skills which helps them to successfully fulfill their professional activity in the process of solving economic tasks. They also reinforce the formation of a positive attitude to their future professional activity, the development of their basic economic skills and habits, including the accumulation of the necessary experience of economic activity in the educational process of a higher educational establishment. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Освіта та педагогічна наука;
dc.subject економічна свідомість uk_UA
dc.subject студенти ВНЗ гуманітарних спеціальностей uk_UA
dc.subject виховна робота uk_UA
dc.subject навчально-виховні заходи uk_UA
dc.subject освітній процес ВНЗ uk_UA
dc.title Виховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностей uk_UA
dc.title.alternative Education activities aimed at forming economic awareness of students of the humanities uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account