dc.contributor.author |
Морозова, М.М. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-21T08:19:13Z |
|
dc.date.available |
2019-11-21T08:19:13Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4248 |
|
dc.description |
Морозова М.М. Виховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностей / М.М. Морозова // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 60-67 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Визначити можливості виховних заходів, спрямованих на формування економічної свідомості студентів ВНЗ гуманітарних спеціальностей. Українські та зарубіжні педагоги наголошують, що метою економічного виховання є формування й закріплення певних зразків (моделей) поведінки в економічній системі, заснованих на знаннях,нормах і правилах. Їх дотримання хоча й робить життя людей більш прагматичним (заснованим на економічних принципах), але водночас залишає більший ступінь свободи для самореалізації. Освоюючи нові для себе економічні ролі,люди змінюють спосіб свого мислення (тим самим підпорядковуючи його законам економіки) |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the analysis of the potential of educational activities aimed at forming economic awareness of the students of the Humanities.The author points out that economic education of students should be viewed upon as a pedagogical influence of other people (parents, educators, communities, etc.) aimed at forming certain economically relevant features of a personality. Thus, the result of economic education represents an integral unity of views and principles, habits and skills, traditions and customs based on the man's economic knowledge and culture. The educational activities on forming economic awareness of students of the Humanities to which the author refers discussions on economic issues, carrying out quizzes, seminars, games and role plays on economic topics, organization of work of scientific circles, educational hours, scientific and practical conferences, trainings and thematic weeks on economic problems, etc., contribute, as the author proves it, to the development of the students' personal qualities and leadership skills which helps them to successfully fulfill their professional activity in the process of solving economic tasks. They also reinforce the formation of a positive attitude to their future professional activity, the development of their basic economic skills and habits, including the accumulation of the necessary experience of economic activity in the educational process of a higher educational establishment. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
економічна свідомість |
uk_UA |
dc.subject |
студенти ВНЗ гуманітарних спеціальностей |
uk_UA |
dc.subject |
виховна робота |
uk_UA |
dc.subject |
навчально-виховні заходи |
uk_UA |
dc.subject |
освітній процес ВНЗ |
uk_UA |
dc.title |
Виховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностей |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Education activities aimed at forming economic awareness of students of the humanities |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |