dc.contributor.author |
Королецька, Л.В. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-20T11:02:11Z |
|
dc.date.available |
2019-11-20T11:02:11Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4247 |
|
dc.description |
Королецька О.О. Науково-теоретичні засади розробки змістовного компонента педагогічної системи розвитку екологічної культури майбутніх бакалаврів лісового та садово-паркового господарства / О.О. Королецька // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 51-59 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою статті є науково-теоретична розробка й обґрунтування змістовного компонента педагогічної системи розвитку екологічної культури майбутніх бакалаврів лісового і садово паркового господарства.Більшість дослідників виходять із положення, що при розробці змісту освіти необхідно спиратися на ідею про те, що розвиток і професійне становлення особистості цілком визначається оволодінням нею суспільним досвідом,основою якої є знання, уміння і творчі здібності, їхня світоглядна та морально-естетична спрямованість. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article provides the scientific and theoretical elaboration and substantiation of a content component of the pedagogical system of the ecological culture development of future Bachelors of Forestry and Park Gardening. It is based on the general didactic requirements for the content of education, which allowed to give specific qualitative interpretation of the content of student learning in the context of the development of their ecological culture. Designing the content component of the pedagogical system of the ecological culture development of future Bachelors of Forestry and Park Gardening took into account a number of requirements: consistency between the pedagogical system and sectoral qualifications standards; orientation on shaping a high level of professional readiness; mobility, which enables the use of innovations, new techniques and technologies in the content component, which ensures the process of the ecological culture development of future Bachelors of Forestry and Park Gardening. The leading idea of creating the content of the course is the provision that ecologically oriented activities should be an independent direction of professional activity and at the same time should have a strong social character. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
системний підхід |
uk_UA |
dc.subject |
педагогічна система |
uk_UA |
dc.subject |
екологічна культура |
uk_UA |
dc.subject |
садово-парковое господарство |
uk_UA |
dc.subject |
екологічна культура |
uk_UA |
dc.title |
Науково-теоретичні засади розробки змістовного компонента педагогічної системи розвитку екологічної культури майбутніх бакалаврів лісового та садово-паркового господарства |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The scientific framework for elaboration of a contents component of the pedagogical system of the ecological culture development of future bachelors of forestry and park gardening |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |