dc.description.abstract |
У статті розглянуто теоретичні аспекти вивчення метафори з урахуванням її міжгалузевого характеру. Аналіз наукових засад виникнення метафори дозволяє глибше проникнути в суть цього явища й розглядати його як один зі способів подання накопичених людиною знань, способів розкрити взаємозв’язок між об’єктами дослідження різних наук.
Огляд наукових праць, енциклопедичних і словникових видань, присвячених проблемам метафоризації, підтверджують той факт, що інтерес до метафори сприяв не лише взаємодії найрізноманітніших напрямків наукових досліджень, але і їх поєднанню. Базою для наукової побудови низки лінгвістичних концепцій, що розробляються в контексті сучасної теорії мови, слугували основи теорії метафори, закладені представниками філософської думки.
Зазначено, що сучасний підхід до аналізу метафори базується на визнанні її складності й багатоаспектності. У мовознавстві метафору розглядають у семасіологічному, ономасіологічному, поетико-стилістичному, лінгво-філософському та етнолінгвістичному підходах.
У науковій літературі метафору потрактовано як один з головних шляхів утворення переносного значення слова, як зміну значень мовних одиниць і як розвиток мовної семантики; розглянуто в аспекті загальних принципів номінації та з огляду на її тлумачення як одного з тропів; проаналізовано як когнітивний процес, як інструмент пізнання й систематизації людиною дійсності, як спосіб світобачення, моделювання світу й творення самої мовної картини світу.
Особливу увагу звернено на те, що наукове вивчення цієї проблеми передбачає дослідження поетичної, мовної, художньої й мовленнєвої метафори; асоціативних уявлень, антропоцентричного підходу у вивченні мови; протиставлення міфу і метафори, порівняння і метафори; формування експресивного, емоційного, оцінного характеру та семантичних ознак метафори. Метафору розглянуто як результат процесу образного мислення, що поєднує різні поняття за аналогією та асоціацією в одному мовленнєвому акті. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the theoretical foundations of the study of metaphor as one of the mechanisms of the knowledge of the world and as a component of the entire linguistic picture of the world. The analysis of the theoretical aspects of the metaphor allows us to penetrate more deeply into the essence of this phenomenon and consider it as one of the ways of representing the accumulated knowledge by man, ways to reveal the relationship between objects studies of different sciences.
The metaphor is taught as one of the main ways of creating the figurative meaning of the word, as a change in the meaning of the language. Units and the development of linguistic semantics; as one of the general principles of the nomination; as one of the tropes; as a cognitive process, method of worldview; as a way of modeling the world and creating a linguistic picture of the world.
The article draws attention to the fact that the scientific study of this problem involves the study of poetic, linguistic and verbal metaphors; associative representations, anthropocentric approach to language learning; the contrast between myth and metaphor; the formation of an expressive, appreciating character of the metaphor and its semantic features. |
uk_UA |