dc.description.abstract |
У статті висвітлюються особливості формування готовності майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії до застосування здоров’язбережувальної компетентності в умовах технічного закладу вищої освіти є пріоритетним напрямком освітньої діяльності, оскільки здоров’язбережувальної компетентнiсть майбутнiх інженерів має свої особливості. Формувати їхню готовність щодо дбайливого ставлення до свого здоров’я та культуру здоров’збереження в контексті компетентнісного підходу є пріоритетним напрямком освітньої діяльності в умовах технічного закладу вищої освіти. У статті зроблено висновки, що формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх інженерів є надзвичайно важливим напрямком діяльності освітньої діяльності, оскільки малорухливий спосіб життя, велике навантаження на зір, опорно-руховий апарат «сприяє» поширенню хронічних захворювань, уникнути яких можливо лише за умови рухової активності, фізкультрозминок, гімнастики для очей та ін. У процесi вивчення навчальної дисциплiни «Охорона працi в IT-сфері» майбутні інженери не лише опановують зміст навчальної дисципліни, але й повинні навчатися режиму роботи на робочому місці, захисту здоров’я від шкідливого впливу факторів, які впливають на зір, репродуктивну систему, центральну нервову систему, опорно-руховий апарат. Такі захворювання вже отримали назву «комп’ютерних».
Тому під час опанування дисципліни велика увага звертається на теоретичні знання та практичні навички, які необхідні для прийняття рішень, спрямованих на захист майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії від дії шкідливих та небезпечних чинників виробничого середовища у подальшій професійній діяльності. Тому передбачається методика проведення фізкультхвилинок, гімнастики для осей, рухової гімнастики, підбірки вправ для заспокоєння тощо.
Важливою є характеристика чинників фізичного, хімічного, біологічного, соціального планів, які прямо чи опосередковано впливають на самопочуття та стан здоров’я майбутніх інженерів в ІТ-сфері. У комплексі такі знання та вміння формують компетенції, сукупність яких визначає здоров’язбережувальна компетентнiсть майбутнiх інженерів. |
uk_UA |