Abstract:
У статті висвітлюються особливості формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх інженерів у процесі професійної діяльності в умовах технічного закладу вищої освіти. У статті доводиться, що проблема формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх інженерів сьогодні є актуальною в сучасних умовах. Перед сучасним суспільством постають глобальні проблеми переосмислення традиційних цінностей, визначення спільних цілей і пріоритетів, які об’єднували б народи і держави світу. Сучасне суспільство вносить суттєві зміни в усі сфери життя, інтенсифікація соціальноекономічної еволюції світової спільноти вбачає головною потребою збереження і забезпечення здорового дозвілля і здорового способу життя різноманітних вікових категорій населення, що вимагає також формування широкого загалу фахівців, здатних цю потребу забезпечити. Особливо це стосується підготовки майбутніх інженерів, яких у професійному плані не орієнтують на оздоровчу діяльність та культуру здоров’язбереження. Тому постає нагальна потреба формування майбутніх інженерів здоров’язбережувальної компетентності, що сприятиме відповідальному ставленню до свого здоров’я та здоров’я інших як визначальної людської цінності. У цьому контексті саме в умовах професійно-прикладної фізичної підготовки в технічному університеті можливе створення теоретичних та методичних основ ефективного формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх інженерів, які в подальшій професійній діяльності будуть зорієнтовані на здоров’язбереження. Зроблено висновок, що формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх інженерів є надзвичайно важливим напрямком діяльності освітньої діяльністі, оскільки малорухливий спосіб життя, велике навантаження на зір, опорно-руховий апарат «сприяє» поширенню хронічних захворювань, уникнути яких можливо лише за умови рухової активності, фізкультрозминок, гімнастики для очей та ін.
Description:
Жалій Р.В. Формування здоров`язбережувальної компетентності майбутніх інженерів у процесі професійної діяльності / Р.В.Жалій, А.А. Смірнов // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №4 (327) травень. - Ч.2. -С.76-84