Abstract:
У статті розглядаються особливості методики проведення гімнастики для очей у процесі вивчення навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності в ІТ-сфері» в умовах технічного закладу вищої освіти. Автори вказують, що необхідність запровадження в освітній процес окремих видів рухової активності у вигляді фізкультхвилинок, гімнастики для очей сьогодні набуває особливої актуальності. Адже проблема збереження здоров’я, а особливо, зору для майбутні фахівців в ІТ-сфері є актуальною, бо вони тривалий час працюють за моніторами ПК, забезпечують програмне забезпечення технічних процесів на підприємствах, установах, організаціях, а тому велике навантаження отримують на зір, опорно-руховий апарат, центральну нервову систему, репродуктивне здоров’я. На основі проведеного дослідження вказується, що формування здоров’язбережувальної компетентності як сукупності компетенцій щодо дбайливого ставлення до свого здоров’я відбувається під час освітнього процесу. Особливо ефективним, на нашу думку, цей процес є під час опанування основних навчальних дисциплін, які передбачені відповідною освітньою програмою, зокрема: «Безпека життєдіяльності в ІТ-сфері», «Охорона праці в ІТ-сфері», «Фізичне виховання» та ін. У процесi вивчення навчальної дисциплiни «Безпека життєдіяльності в IT-сфері» майбутні інженери опановують зміст навчальної дисципліни, вивчають режим роботи на робочому місці, захисту здоров’я від шкідливого впливу факторів, які впливають на зір, репродуктивну систему, центральну нервову систему, опорно-руховий апарат, що сприяє набуттю знань не лише про знання щодо змістового наповнення таких комплексів, так і щодо методики проведення занять зі студентами академічної групи.
Description:
Жалій Т.В. Методика проведення гімнастики для очей у процесі вивчення навчальної дисципліни "Безпека життєдіяльності в ІТ -сфері / Т.В.Жалій, О.В.Савченко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - №4 (327) травень. - Ч. 2. - С.167-173.