Abstract:
У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти застосування групової навчальної діяльності студентів спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» у контексті формування культури міжособистісної взаємодії. Автором проведено стислий ретроспективний аналіз вивчення проблеми групової навчальної діяльності у професійній освіті. Зазначається, що у світовій педагогіці навчання у складі малих груп визнано найбільш успішною альтернативою традиційним методам навчання. Обґрунтовується думка про те, що використання групових форм навчання важливе для майбутніх фахівців соціономічних професій, до яких відноситься професія фізичного терапевта, що вимагає вміння працювати в міждисциплінарній команді. Наголошується, що робота в малих групах пов’язана з досягненням синергетичного ефекту, розвитком культури групової праці. Висвітлено педагогічні умови запровадження групової навчальної діяльності з урахуванням загальних закономірностей групової динаміки, а саме: віднесення групової навчальної діяльності до систематичної форми організації навчального процесу; проведення комплектування малих навчальних груп з урахуванням закономірностей групової динаміки щодо створення дієвих суб’єктів групової діяльності; оптимальне поєднання групової роботи з індивідуальною та фронтальною; поєднання методів контролю з боку викладача із самоконтролем та взаємоконтролем студентів; забезпечення навчальним контентом, необхідними для продуктивної діяльності малих навчальних груп. Охарактеризовано способи організації відповідальної взаємозалежності студентів у складі малих навчальних груп. Висвітлено особливості різних видів групової роботи студентів: за рівнем навчальних можливостей студентів – гомогенної та гетерогенної, за особливостями розподілу навчальних завдань – однорідної, диференційованої, кооперованої, індивідуально-групової, за часом функціонування – пролонгованої та локальної. Наголошується, що групові форми навчальної діяльності формують культуру міжособистісної взаємодії, розуміння командного процесу, моделюють особистісно-професійний досвід, необхідний майбутнім фізичним терапевтам у професійній діяльності в галузі охорони здоровʼя.
Description:
Волошко Л.Б. Групові форми навчальної діяльності у підготовці майбутніх фізичних терапевтів як фактор формування культури міжособистісної взаємодії / Л.Б.Волошко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №4 (327) травень. - Ч. 2. -С. 58-67.