Abstract:
У статті розглянуто проблему сформованості готовності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до організації позааудиторної діяльності з фітнесу в ЗВО. Аналіз наукових праць та власний багаторічний досвід викладання дисципліни «Фітнес з методикою викладання» та «Спортивнопедагогічне вдосконалення з фітнесу» надав можливість визнати існування суперечності між потребою у фахівцях фізичної культури і спорту, які мають глибокі знання з фітнесу та фітнес-технологій, та існуючою традиційною практикою викладання та використання позааудиторних занять з фітнесу. Автором виділено основні підходи у визначенні категорії готовності до професійної діяльності залежно від предмету дослідження і специфіки самої діяльності: психологічний, моральний, фізіологічний, професійний тощо. Готовність майбутнього фахівця з фізичної культури і спорту до організації позааудиторної діяльності з фітнесу являє собою інтегративну міру сформованості до професійної діяльності, професійних знань, умінь та якостей, що дозволяють майбутньому фахівцю продуктувати власні педагогічні новаторські ідеї та впроваджувати їх у процес позааудиторної діяльності з фітнесу. Автором зроблені наступні висновки: першочерговим компонентом готовності здобувача до професійної діяльності є мотивація – психічна система, що її регулює. Будучи мотивованим до професійної діяльності, майбутній фахівець самостійно або під цілеспрямованим впливом викладача засвоює спеціальні професійні знання, уміння та навички в процесі виконання практичних творчих завдань, що відповідають певної професійної діяльності. Важливе значення для готовності до позааудиторної діяльності має самооцінка майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту, яка визначає характер взаємовідносин з оточуючими, вимогливість до себе, ставлення до успіхів і невдач. Сутність готовності майбутнього фахівця з фізичної культури і спорту до організації позааудиторної діяльності з фітнесу зводиться до опанування в процесі професійної підготовки новаторським педагогічним досвідом – мотивацією до професійної діяльності, професійними знаннями, вміннями та якостями.