Abstract:
В статті здійснено аналіз психолого-педагогічних засад виховання патріотичних цінностей учнівської молоді. Саме процес виховання громадянина-патріота має також враховувати існуючі нині тенденції в контексті нової філософії освіти. Реалії сьогодення зумовлюють нове бачення проблеми формування патріотичних цінностей молоді в системі національної освіти. Належний рівень патріотичного виховання розвиває активну життєву позицію особистості, здатну самореалізуватися на благо Батьківщини. Встановлено, що національно-патріотичне виховання має набути характеру системної і цілеспрямованої діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства, громадян з формування у людини і громадянина високої національно-патріотичної свідомості, почуття відданості своїй державі.
Доведено, що сучасна освіта повинна бути спрямована на формування у особистості цінностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування
Своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству. Патріотичні цінності є приорітетними в умовах становлення України як повноцінної європейської держави. Без сформованості відповідних цінностей важко собі уявити можливість вихвання особистості яка б повною мірою спрямовувала свою діяльність на користь іншим людям, суспільству та своєї державі. Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій тощо.