Abstract:
У статті на основі аналізу наявного в педагогічній науці діагностичного інструментарію оцінки стану організації математичного розвитку дітей обґрунтовано необхідність створення комплексної діагностичної програми на полікритеріальній основі. Проаналізовано авторські методики оцінювання математичного розвитку дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано авторське визначення математичної розвиненості як інтегрованої якості особистості. Пояснено процеси засвоєння дитиною математичних понять на основі психологічних механізмів розуміння нею математичного змісту. Надано характеристику чотирьох рівнів розуміння дитиною математичного змісту: низький рівень – упізнавання – розпізнавання; середній – інтерпретацій – гіпотетичних передбачень; достатній – зняття невизначеності через об'єднання незрозумілого в єдине ціле; високий – творчий рівень. Описано діагностичну програму із наведенням прикладів діагностичних завдань для дітей молодшого дошкільного віку. Визначено подальше спрямування дослідницької роботи на проектування нової технології математичного розвитку дітей дошкільного віку з опорою на психологічні механізми розуміння математично гозмісту.