Abstract:
ення документального кіно. У статті розглядається творчий і технічний процес монтажу в документальному кіно як особливої форми мислення, інтерпретації відзнятого відеоматеріалу. Зазначається, що монтаж є добре вивченим й одночасно тим, що викликає гостру полеміку, засобом кінематографа. Аналізується специфіка монтажу, його методи та окремі прийоми, які мають вплив на глядача. Звертається увага на важливість монтажу в реалізації авторського задуму, ідеї фільму через втілення структурних елементів сценарію для створення цілісної композиційної системи. Акцентується увага на тому, що виразність і емоційне забарвлення монтажу залежать від характеру дії, гри акторів, а тому завданням монтажу є винайдення правильного темпоритму чергування кадрів й відповідно до режисерського задуму розставлення акцентів. Доводиться авторська точка зору на монтаж як на новий метод художнього мислення. Одночасно доказовим є той факт, що монтаж є одним із виразних засобів загального арсеналу кіномистецтва.