Abstract:
У статті здійснено акцент на типологію ансамблевого музикування за участі баяна-акордеона в Україні. Розкриваються фольклорний та естрадний напрямки як такі, що поширені у сфері культурного сприйняття і служать популяризаторами музичного мистецтва серед загальної слухацької аудиторії. Здійснено наочний приклад функціонування фольклорних та естрадних колективів в Україні від останньої чверті ХХ століття і до сьогодення.
Фольклорна типологія колективного музикування функціонує у сфері аматорського та самодіяльного музикування, при Центрах народної творчості, сільських, міських та районних будинках культури, популяризується через фестивалі, концертну діяльність та залучення різного роду народних інструментів до спільного творчого процесу як виконавцями-аматорами так і виконавцями професійного рівня. Фольклорний напрямок у колективному музикуванні України з баянами-акордеонами є поширеним явищем й входить до весільних капел, троїстих музик, тарафів, яке зумовлено участю в колективах музикантів з фаховою освітою, постійною діяльністю у автентичних та аматорських колективах загалом чи певних регіонів зокрема, експериментами у галузі інструментарію різних етнічних та національних груп.
Description:
Душний А. І. Фольклорно-естрадна типологія ансамблевого музикування за участю баяна-акордеона в Україні (остання чверть XX століття – теперішній час) / А. І. Душний, В. В. Шафета // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки . – 2017. – №2 (307). – Ч. 2. – С. 30–43.