Abstract:
У статті розкрито процес розвитку музично-естетичного виховання дітей і молоді в позашкільних закладах України у другій половині ХХ століття. Розкрито форми позашкільної музичної діяльності. Доведено, що у другій половині ХХ століття позашкільне музичноестетичне виховання виступало невід’ємною складовою всієї системи освіти, воно було спрямоване на розвиток здібностей дітей, на задоволення їх інтересів і духовних потреб у галузі мистецтва. Розкрито, що музично-естетичне виховання розглядалося як важливий напрямок культурної політики, як проблема загальнонаціонального державного масштабу. Доведено, що важливими завданнями музично-естетичної освіти в позашкільних закладах були: формування інтересів до мистецтва, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів; організація дозвілля школярів, культурного відпочинку та розумних розваг; поширення виховного впливу на учнів у різних напрямах виховання.