Abstract:
У статті йдеться про діяльнісну складову у структурі медіакомпетентності майбутніх учителів початкової школи. Визначено, сучасний
учитель має уміти мотивувати учнів до навчання через комплекс медіазасобів, реалізовувати їхні освітні можливості на уроці. Саме тому, процес
професійної підготовки в закладах вищої освіти повинен сприяти оволодінню
комплексом теоретичних знань й практичних умінь й навичок щодо
застосування медіа-засобів для задоволення освітніх потреб молодших
школярів. У статті розкрито структуру медіа-компетентності майбутніх
вчителів початкових класів, акцентуючи увагу на діяльнісному компоненті.
Підкреслено, що створення відповідного медіа-середовища в закладах вищої
освіти сприятиме формуванню медіа-компетентності, удосконалить навички
роботи з програмовим забезпеченням, що стане результатом створення
авторських медіа-продуктів.
У статті йдеться про освітні можливості медіа-засобів: можливість
якісно презентувати інформацію, створювати медіа-продукти з метою
удосконалення освітнього процесу, урізноманітнення форм, методів, прийомів
навчання, зацікавлення молодших школярів долучатись до проектної
діяльності, різносторонньо вивчати дисципліни, що дозволить вийти за рамки
освітнього процесу. З огляду на це, майбутній фахівець має на високому рівні
реалізовувати їх, створюючи власні медіа-продукти.
Визначено, що процес створення медіа-продуктів під час професійної
підготовки формує певні професійні якості у майбутніх вчителів початкової
школи, зокрема: активність, відповідальність, здатність до рефлексії тощо.
Встановлено, що мультимедіа презентації є з одного боку медіа-продуктом, з
іншого ‒ універсальним підходом для репрезентації освітньої інформації:
зручний інтерфейс дозволить швидко ознайомитись з навчальною
інформацією. До медіа-продуктів також відносяться: відео-матеріали, аудіоматеріали, електронні посібники, каталоги, книги, що дозволяють
урізноманітнити освітній процес, ефективно реалізовувати освітню мету
уроку.
Отже, діяльнісний компонент у структурі медіа-компетентності
віддзеркалює навички роботи з медіа-засобами, сприяє створенню медіапродуктів як ефективного засобу навчання й виховання сучасного покоління,
націлений на формування професійної позиції з точки зору інновацій у галузі
медіа