Abstract:
У статті розкрито передумови розвитку шкільної освіти в Україні в досліджуваний період. У ході дослідження врахована періодизація розвитку вітчизняної школи й педагогічної думки, які створювались на основі низки критеріїв. Доведено, що запропоновані критерії періодизації є важливими, але вони не можуть бути в повній мірі використані як підстава для періодизації у вузьких хронологічних межах. Система шкільної освіти України пройшла досить складний шлях розвитку. У результаті освітніх реформ другої половини XIX століття структура школи стала вельми строкатою. Виявлено, що напрямок розвитку школи не завжди збігається з напрямком розвитку педагогічної думки. Вони мають багато спільного, але інколи різняться між собою. Освітній простір знаходиться здебільшого в соціальній сфері, відображає соціальні, політико-правові та економічні процеси.