Abstract:
У статті на основі аналізу наукової та нормативної літературирозкрито сутність поняття «критичне мислення» та визначено особливості формування і розвитку критичного мислення у молодших школярів в умовах нової української школи.
Встановлено, щокритичне мислення - це здатність особистості до самостійного оцінювання дійсності, інформації, знань, думок і тверджень, уміння знаходити ефективні рішення різноманітних проблем з урахуванням існуючих стереотипів і розроблених критеріїв.
Визначеноособливості формування і розвитку критичного мислення в освітньому процесі початкової школи: спрямованість освітнього процесу не на заучування та запам’ятовування готових знань, а на осмислення та перетворення отриманої інформації; неможливість розвитку критичного мислення учнів початкові школи без залучення технологій активного навчання; спрямованість навчально-пізнавальної діяльності на пошук відповідей на проблемні питання, обгрунтування та формулювання власних гіпотез та тверджень, аналіз проблеми чи ситуації з різних боків; насиченість освітньої діяльності рефлексію з боку учнів та вчителів.