Abstract:
У статті представлено провідні тенденції модифікації систем вищої освіти країн Східної Європи кінця XX - початку XXI століття. Огляд теоретичних джерел з проблематики роботи дозволив акумулювати дані стосовно європейських політичних, економічних, наукових змін кінця XX ст., які стали підгрунтям для трансформації систем вищої освіти досліджуваних країн й обумовили їхні особливості у XXI ст., зокрема, фінансову діяльність, викладацьку та студентську мобільність, забезпечення доступу до вищої освіти тощо. За результатами аналізу було констатовано, що політичні та соціально-економічні зміни, що їх переживали посттоталітарні країни, вплинули на фінансові умови функціонування вищих навчальних закладів цих країн, що в свою чергу призвело до підвищення вартості освітніх послуг, активізації комерційної діяльності університетів тощо