Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Changing world for children with special needs - steps to partnership

Show simple item record

dc.contributor.author Kroshka, S. A.
dc.contributor.author Sergienko, N. V.
dc.date.accessioned 2019-01-09T21:47:04Z
dc.date.available 2019-01-09T21:47:04Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3218
dc.description Kroshka S.A. Changing world for children with special needs - steps to partnership / S. A. Kroshka, N.V. Sergienko // Система надання освіти дітям з особливими освітніми потребами в умовах сучасного закладу : Збірник за матеріалами VІ Всеукр. наук.-практич. конф. (12 грудня 2018 року). – Лисичанськ : ВП «Лисичанський педагогічний коледж Луганського національного університету імені Тараса Шевченка» – Лисичанськ : ФОП Чернов О. Г., 2018. – С. 244-250. uk_UA
dc.description.abstract The paper paid attention to the concepts of «inclusive education» and «children with special educational needs». The attention to international legal instruments, legislative and normative acts of the social areas for children with special needs. Placing the main priorities for the implementation of inclusive education ideas in Ukraine. Disclosed experience EP «Lisichanskiy Teachers College University of Luhansk» to solve the problems of education of students with special needs. College of education carries out bold steps for the provision of the foundations of inclusive education of college students, teachers, schools, pre-school teachers. Scientific and methodical work of the teaching staff is aimed at improving the professional competence of teachers, improvement of educational, social and humanitarian processes. The experience of the teaching staff collectively at different levels. The results of the teaching staff of college prove the accuracy and timeliness of the chosen path. Children with special educational needs should receive any further assistance that they may need for the success of the learning process. They are the most effective way that ensures solidarity, participation, mutual understanding between children with disabilities and their peers. As a result of fruitful work of teachers – innovators published articles in professional scientific and methodological journals «Education in the Luhansk region», «Journal of University of Luhansk», «Slobozhansky Journal», «Deputy Director of the school» and collections of conference. The results of the college pedagogical team prove the correctness and timeliness of the chosen path. The key principle underlying the inclusive approach lies in the fact that educational institutions should be open to all children, regardless of their physical, intellectual, social, emotional, linguistic or other characteristics. Establishments need to find ways to ensure the successful training of all children, including children who have physical or mental problems. uk_UA
dc.description.sponsorship У статті акценовано увагу на міжнародних правових документах, законодавчо нормативних актах соціального спрямування для дітей з особливими потребами. Розкрито досвід роботи ВП «Лисичанський педагогічний коледж Луганського національного університету імені Тараса Шевченка» з вирішення проблем надання освіти учнівській молоді з особливими потребами, узагальнено кроки до партнерства. Педагогічний коледж здійснює впевнені кроки щодо надання основ інклюзивного навчання студентам коледжу, вчителям загальноосвітніх шкіл, вихователям дошкільних закладів. Науково-методична робота педагогічного колективу спрямована на підвищення професійної компетентності педагогів, удосконалення навчального та соціально-гуманітарного процесів. Досвід діяльності педагогічного колективу узагальнено на різних рівнях. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher ВП «ЛПК Луганського національного університету імені Тараса Шевченка» uk_UA
dc.subject інклюзивна освіта uk_UA
dc.subject особливі потреби uk_UA
dc.subject здоров'є uk_UA
dc.subject особливі діти uk_UA
dc.subject діти з особливими потребами uk_UA
dc.title Changing world for children with special needs - steps to partnership uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account