Abstract:
Робота присвячена теоретико-методологічному обґрунтуванню й експериментальній перевірці методики опанування технологій педагогічного
дискурсу майбутніми вчителями-словесниками з метою формування їхньої
дискурсної компетентності. У дослідженні визначено теоретико-методологічні й концептуальні засади опанування технологій педагогічного дискурсу майбутніми вчителями-словесниками. Виділено найважливіші структурні й функційні особливості педагогічного дискурсу. Подано характеристику суб’єктів педагогічного
дискурсу, змодельовано портрет дискурсної особистості майбутнього вчителя-
словесника й визначено складники його дискурсної компетентності.
Проаналізовано когнітивно-комунікативні й риторичні засади формування
дискурсної компетентості майбутнього вчителя-словесника, обґрунтовано роль
тексту як засобу навчання мови в технологіях педагогічного дискурсу. З позиції
лінгводидактики з’ясовано сутність і структуру наукових феноменів „дискурс”,
„педагогічний дискурс”, визначено поняття „технологія педагогічного дискурсу”, „лінгводидактичний дискурс”, „лінгводидактичний аналіз тексту” в контексті сучасної наукової парадигми. Доведено ефективність експериментального навчання, презентовано методику лінгводидактичного аналізу тексту як технологію педагогічного дискурсу.
Description:
Нікітіна А. В. Наукові засади опанування технологій педагогічного дискурсу майбутніми вчителями-словесниками : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. док. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова) / А. В. Нікітіна; Херсонський державний університет; МОН України - Херсон, 2013. - 44 с.