dc.description.abstract |
У дисертаційній роботі розкрито стан розробленості проблеми формування суб’єктності майбутніх учителів та визначено категорійно-поняттєвий апарат дослідження, обґрунтовано теоретико-методологічні засади та концептуальні положення формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки. Здійснено логіко-семантичний і психолого-педагогічний аналіз поняття „суб’єктність майбутнього вчителя”, схарак-теризовано особливості фахової підготовки у вимірах можливостей фор-мування суб’єктності майбутніх учителів в університеті. Визначено сутність та структуру суб’єктності майбутніх учителів, особистісні детермінанти (суб’єктна активність, суб’єктний потенціал, суб’єктна позиція, суб’єктний досвід), критерії та рівні сформованості суб’єктності майбутніх учителів.
Розроблено та обґрунтовано систему формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки, відповідні педагогічні умови, що ґрунтуються на суб’єкт-суб’єктній педагогічній взаємодії, принципах самоосвіти та самовиховання. Експериментально перевірено й доведено ефективність розробленої системи, орієнтованої на забезпечення суб’єкт-суб’єктної взаємодії в процесі фахової підготовки майбутніх учителів, поетапне формування суб’єктності майбутніх учителів, застосування сучасних освітніх технологій (інтерактивні, проектні, ігрові тощо технології; тренінги особистісних змін та ін.). Розроблено науково-методичне забезпечення формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки. |
uk_UA |