Abstract:
У статті розкрито сутність поняття "девіантна поведінка на базі гупердібностей" та її різновиди як соціальної девіації у дітей шкільного віку: соціально нейтральні з неоднозначними критеріями оцінки, асоціальні (що відхиляються від моральних норм) та антисоціальні (відхиляються від правових норм). Розкрито погляди різних наковців до розуміння девіантних проявів у поведінці обдарованих дітей, представлено деякі результати їхніх досліджень. Зокрема, озглянуто позиції щодо того, що обдарованість особистості можна розглядати і як причину, і як засіб для прояву неоднозначних та соціально-несхвалених різновидів девіантної поведінки. Девіантна поведінка на базі гіперздібностей розглядається як тип відхиленої поведінки, що супроводжується девіаціями у повсякденному житті при особливій обдарованості, талант, геніальності в інших сферах діяльності людини.