Abstract:
Дисертацію присвячено проблемі аналізу розвитку наукового тезауруса вітчизняної теорії управління освітою останньої чверті XX – початку XXI століття. На основі обґрунтованих критеріїв та рівнів їх прояву (відно-шення поняття до групи понять вітчизняної теорії управління освітою; тривалість існування понять; виникнення нових понять; етнокультурна генеза понять) здійснено аналіз понад 700 статей, монографій, дисертацій з теорії управління освітою та з’ясовано особливості й тенденції розвитку наукового тезауруса вітчизняної теорії управління освітою. Розроблена методика періодизації дозволила виокремити три етапи розвитку наукового тезауруса вітчизняної теорії управління освітою: 1976 – 1980-і роки ХХ ст. – етап розвитку понятійної системи авторитарної теорії управління, 2001 – 2016 роки ХХI ст. – етап розвитку понятійної системи демократичної теорії управління, 90-і роки ХХ ст. – етап переходу понятійної системи від авторитарної до демократичної теорії управління. Визначено напрями подальшого розвитку тезауруса вітчизняної теорії управління освітою.
Description:
Місько Н. В. Розвиток наукового тезауруса вітчизняної теорії управління освітою (остання чверть XX – початок XXI століття) : дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.06 – теорія та методика управління освітою / Н. В. Місько ; наук. керівник Є. М. Хриков ; ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”. – Старобільськ, 2016. - 321 с.