dc.description.abstract |
На основі комплексного аналізу різноманітних підходів до поняття «педагогічна система», ретельного аналізу педагогічної методології системного підходу та вже існуючих моделей педагогічних систем нами створена інноваційна – еколого-гуманістичного спрямування – педагогічна система навчання учнів хімії. Ми розуміємо її як спрямовану на конкретний педагогічний результат упорядковану за певними ознаками множину взаємопов’язаних компонентів, що утворюють керовану цілісність, об’єднану спільною метою функціонування. Сформульовані основні положення та критерії, на яких ґрунтується створення цієї педагогічної системи, її функції та ієрархічні зв’язки. Обґрунтовано визначені компоненти інноваційної педагогічної системи навчання учнів хімії – мета, зміст, педагогічні технології, об’єкт, суб’єкт, соціоприродне середовище. Доведено, що системоутворюючим компонентом пропонованої педагогічної системи є мета, яка поєднуватиме різноманітними функціональними зв’язками традиційні компоненти педагогічної системи (зміст, педагогічні технології, об’єкт, суб’єкт) з новим, виділеним нами системним компонентом – соціоприродним середовищем. |
uk_UA |