Abstract:
Важливим й актуальним освітнім напрямом у сучасних
реаліях вітчизнного складного сьогодення є професійна підготовка у вишах
висококваліфікованих, компетентнісно орієнтованих здобувачів вищої освіти,
майбутніїх фахівців-менеджерів, управлінців, які під час післявоєнної
відбудови нашої країни зможуть сприяти відродженню української економіки
і представляти її імідж на світовому рівні. У цьому контексті, мотивація
студентів визначається як ключовий фактор їхнього навчального успіху, що
залежить від особистісних рис індивіда, а також від змодельованих
відповідних педагогічних технологій. У статті розглядаються проблеми
формування професійної мотивації майбутніх менеджерів з педагогічної точки
зору, а також ми спробуємо визначити способи і методи, необхідні для її
рішення. Підкреслено, що мотиваційний аспект не лише стимулює студента
до пошуку нових знань, а й визначає ступінь його наполегливості та витримки
в умовах освітнього процесу. Мета – теоретично обґрунтувати питання щодо
впровадження сучасних педагогічних технологій з метою формування
професійної мотивації здобувачів освіти спеціальності 073 «Менеджмент» і
виявити їх вплив на розвиток професіоналізму майбутнього менеджера.
Методи: для виявлення особливостей педагогічних напрямів щодо
формування позитивних якостей у навчанні майбутніх менеджерів, розвитку
їх професіоналізму у дослідженні використано такі методи дослідження:
теоретичний – вивчення психолого-педагогічної літератури з досліджуваної
проблеми; системний та аналітичний методи – для теоретичного опису
провідних дефініцій з їх наступним обґрунтуванням, а також для аналізу
проблеми професійної успішності особистості у зв’язку з особистіснопрофесійними характеристиками. Результати аналізу психолого-педагогічної літератури, думок провідних науковців, дають можливість стверджувати, що,
готуючи майбутніх фахівців-менеджерів, ЗВО повинні враховувати нові
вимоги до керівників при побудові своїх освітніх програм, а також аналізувати
та враховувати особливості професійної мотивації студентів, які здобувають
цю професію. У висновках наголошується на важливості знань ключових
аспектів педагогічної діяльності при фаховій підготовці майбутніх
менеджерів, а також узагальнюється думка, що педагогічні технології
представляють певний системний комплекс для досягнення цілей фахової
підготовки, а найголовніше – для формування професійно компетентного
фахівця, у нашому випадку – майбутнього менеджера, керівника.
Description:
Мамиченко С. А. Педагогічні технологічні шляхи формування професійної мотивації до навчання майбутніх менеджерів у ЗВО / С. А. Мамиченко, І. С. Ковалевський // Наукові інновації та передові технології (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). — 2024. — № 11(39). — С. 1406–1416.