Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Особливості методики викладання дисциплін природничого та аграрного циклу у закладах вищої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Кравець, І. С.
dc.contributor.author Євтушенко, Г. О.
dc.contributor.author Губська, О. П.
dc.contributor.author Соколов, С. О.
dc.contributor.author Скаковський, С. І.
dc.date.accessioned 2025-10-08T12:19:19Z
dc.date.available 2025-10-08T12:19:19Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 378.147.88
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11436
dc.description Кравець І. С. Особливості методики викладання дисциплін природничого та аграрного циклу у закладах вищої освіти / І. С. Кравець, Г. О. Євтушенко, О. П. Губська та ін. // Перспективи та інновації науки. — 2024. — No 9(43). — C. 294-307. uk_UA
dc.description.abstract Сучасний стан вищої професійної сільськогосподарської освіти не повністю відповідає значенню агропродовольчого сектору в економіці країни, відстає від світових тенденцій і повинен відповідати вимогам, пов'язаним із завданнями, що стоять перед країною в галузі науково-технологічного розвитку, забезпечення продовольчої безпеки, завойовування лідируючих позицій на світових ринках сировини та продовольства, прискореного зростання та сталого розвитку економіки.Методика викладання природничих дисциплін у сучасному світі вимагає поєднання теоретичного матеріалу з практичними експериментами. Такі предмети, як біохімія та хімія, є експериментальними, тому вимагають наочності на лекційних заняттях і особливо під час проведення лабораторних робіт. У цьому контексті важливим є пошук нових підходів, методик та засобів для підвищення ефективності навчального процесу й одночасно його полегшення. Врахування сучасних соціоекологічних викликів вимагає оновлення освітніх підходів і методик у вивченні природничих дисциплін. Це може включати впровадження інтерактивних методів, застосування іннова-ційних технологій та активну роботу здобувачів освіти з актуальними результатами наукових досліджень і викликами у сфері екології та природничих наук. У статті розглядаються різні методи інтерактивної форми навчання студентів на прикладі викладання дисциплін природничого та аграрного циклу, що сприяють закріпленню та поглибленню знань зокремих розділів.Однією з основних тенденцій у викладанні природничих наук є використання інтерактивних педагогічних форм і методів, які сприяють підвищенню інтересу здобувачів освіти до предмету, засвоєнню навчального змісту та формуванню відповідних навичок. До найбільш поширених інтерактивних методів навчання було віднесено кейс-метод, алгоритмічний метод, метод мозкового штурму, метод рольових ігор, метод групових дискусій. Великої популярності в освіті набуває такий напрям, як STEAM-освіта, яка охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), інженерію (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics). Цей підхід сприяє розвитку в здобувачів освіти критичного мислення, навичок командної роботи, формуванню цілісних уявлень про світта вміння використовувати знання для вирішення різноманітних завдань. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject природничі науки uk_UA
dc.subject аграрний напрям uk_UA
dc.subject методика навчання uk_UA
dc.subject інтерактивні форми навчання uk_UA
dc.subject інтелектуальна гра uk_UA
dc.subject дебати uk_UA
dc.subject ситуаційні завдання uk_UA
dc.subject інтелектуальні карти uk_UA
dc.subject STEAM-освіта uk_UA
dc.title Особливості методики викладання дисциплін природничого та аграрного циклу у закладах вищої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account