Abstract:
Сучасний стан вищої професійної сільськогосподарської освіти не повністю відповідає значенню агропродовольчого сектору в економіці країни, відстає від світових тенденцій і повинен відповідати вимогам, пов'язаним із завданнями, що стоять перед країною в галузі науково-технологічного розвитку, забезпечення продовольчої безпеки, завойовування лідируючих позицій на світових ринках сировини та продовольства, прискореного зростання та сталого розвитку економіки.Методика викладання природничих дисциплін у сучасному світі вимагає поєднання теоретичного матеріалу з практичними експериментами. Такі предмети, як біохімія та хімія, є експериментальними, тому вимагають наочності на лекційних заняттях і особливо під час проведення лабораторних робіт. У цьому контексті важливим є пошук нових підходів, методик та засобів для підвищення ефективності навчального процесу й одночасно його полегшення. Врахування сучасних соціоекологічних викликів вимагає оновлення освітніх підходів і методик у вивченні природничих дисциплін. Це може включати впровадження інтерактивних методів, застосування іннова-ційних технологій та активну роботу здобувачів освіти з актуальними результатами наукових досліджень і викликами у сфері екології та природничих наук. У статті розглядаються різні методи інтерактивної форми навчання студентів на прикладі викладання дисциплін природничого та аграрного циклу, що сприяють закріпленню та поглибленню знань зокремих розділів.Однією з основних тенденцій у викладанні природничих наук є використання інтерактивних педагогічних форм і методів, які сприяють підвищенню інтересу здобувачів освіти до предмету, засвоєнню навчального змісту та формуванню відповідних навичок. До найбільш поширених інтерактивних методів навчання було віднесено кейс-метод, алгоритмічний метод, метод мозкового штурму, метод рольових ігор, метод групових дискусій. Великої популярності в освіті набуває такий напрям, як STEAM-освіта, яка охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), інженерію (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics). Цей підхід сприяє розвитку в здобувачів освіти критичного мислення, навичок командної роботи, формуванню цілісних уявлень про світта вміння використовувати знання для вирішення різноманітних завдань.
Description:
Кравець І. С. Особливості методики викладання дисциплін природничого та аграрного циклу у закладах вищої освіти / І. С. Кравець, Г. О. Євтушенко, О. П. Губська та ін. // Перспективи та інновації науки. — 2024. — No 9(43). — C. 294-307.