Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Ґендерна політика Луганської області

Show simple item record

dc.contributor.author Котеленець, К. М.
dc.contributor.author Нужна, Ю. С.
dc.contributor.author СІМОНОВА, І. А.
dc.date.accessioned 2025-09-22T10:33:54Z
dc.date.available 2025-09-22T10:33:54Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.other УДК 304.4+305(477.61)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11380
dc.description Котеленець К. М. Ґендерна політика Луганської області / К. М. Котеленець, Ю. С. Нужна, І. А. Сімонова // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. — 2022. — Вип. 93. — C. 140-149. uk_UA
dc.description.abstract У статті аналізується ґендерна політика Луганської області починаючи з 2016 року. Показано, що в Україні досі існує ґендерний дисбаланс на практичному рівні. У Луганській області це питання потребує посиленої уваги, через загострення соціального та економічного стану східного регі- ону України. Аналіз статистичних даних ґендерного співвідношення, ґендер- ної політики та останніх досліджень з цієї теми проведені з метою визна- чення рівня ґендерної збалансованості Луганської області, факторів впливу та тенденцій змін за останні п’ять років. У процесі дослідження було вияв- лено, що у Луганській області, як і загалом на території України, спостеріга- ється демографічний дисбаланс між чоловіками та жінками (46% на 54%). Проте демографічний стан Луганської області знаходиться у більш важкому стані, адже він відрізняється великою кількістю вразливих груп, негативним приростом населення та великою кількістю неповних сімей. Аналіз ґендерної політики Луганської області починаючи з 2016 року показав, що мобілізація громад задля розширення прав та можливостей збільшила вплив жінок на прийняття політичних рішень, сприяла розробці ґендерно-чутливих стратегій розвитку, цільових програм та ґендерно-орієнтованого бюджетування. Починаючи з 2016 року в облдержадміністрації почали використовуватись Регіональні плани дій з виконання резолюції РБ ООН 1325 «Жінки, мир, безпека», що регулярно затверджувались на період 1 – 2 років з урахуванням гендерних особливостей Луганської області. У 2018 році місто Рубіжне першим в Україні долучилося до Глобальної Ініціативи «Безпечні міста та безпечні публічні простори», що впроваджується структурою ООН Жінки. Пізніше ще 4 громади області (міста Новоайдар, Золоте, Попасна та Сєвєродонецьк) доєдналися до проведення аудитів безпеки та підготовки цільових програм в рамках цієї Глобальної Ініціативи. Таким чином, за останні п’ять років у Луганській області простежується позитивна динаміка у досягненні ґендерного балансу, проте ґендерна політика реалізується лише у низці громад. Ґендерне питання потребує уваги та дій з боку держави. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject ґендер uk_UA
dc.subject ґендерна політика uk_UA
dc.subject ґендерна рівність uk_UA
dc.subject дискримінація за ознакою статі uk_UA
dc.subject територіальні громади uk_UA
dc.title Ґендерна політика Луганської області uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account