Abstract:
Академічна доброчесність є основоположним принципом освітніх систем у всьому світі, що забезпечує достовірність, об’єктивність і досконалість академічної роботи. У сфері педагогіки та вищої освіти це особливо важливо, оскільки формує моральну основу майбутніх учителів і спеціалістів. В умовах війни, коли Україна стикається з безпрецедентними викликами, збереження і зміцнення академічної чесності стає не тільки питанням освітньої політики, а й елементом національної стійкості. Актуальність цього дослідження полягає в тому, що академічна
доброчесність відіграє ключову роль у збереженні наукового потенціалу України на сучасному етапі в умовах війні, сприяючи зміцненню довіри до українських університетів на міжнародній арені, та допомагає залучати іноземних партнерів та інвесторів. З огляду на наукові роботи й дослідження у статті проаналізовано сучасні виклики, з якими стикається академічна доброчесність в Україні на сучасному етапі, обґрунтовано важливість академічної доброчесності,
запропоновано стратегії сприяння академічній доброчесності та створення середовища, яке перешкоджає недобросовісній поведінці, а також наведено практичні рекомендації для її зміцнення в академічному середовищі України в умовах викликів сьогодення. Подальші дослідження з питань академічної чесності в Україні в умовах війни мають величезне значення для
збереження й розвитку освітньої та наукової систем. Вони допоможуть не тільки зміцнити довіру до українських університетів, а й сприяти відновленню країни та інтеграції у світовий освітній простір. Для успішної реалізації цих досліджень потрібна активна співпраця між університетами, державними органами та міжнародними партнерами.
Description:
Шехавцова С. О. Академічна доброчесність у педагогіці та закладах вищої освіти
України в умовах війни / С. О. Шехавцова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 113-118.