| dc.description.abstract |
У статті здійснено ґрунтовний дефінітивний аналіз поняття «професійна підготовка фахівців соціальної сфери» через призму понять «підготовка» та «професійна підготовка». Розглянуто основні підходи до їх трактування у довідковій, енциклопедичній та науковій літературі, проаналізовано різні концепції, що розкривають зміст і структуру цих процесів. Під час дослідження встановлено, що професійна підготовка фахівців соціальної сфери охоплює не лише здобуття теоретичних знань, а й формування практичних навичок, розвиток особистісних якостей, емоційного інтелекту, а також соціально-комунікативних компетенцій.
Однією з ключових проблем підготовки фахівців визначено розрив між теоретичними знаннями, які отримують здобувачі вищої освіти в закладах вищої освіти, та їхньою практичною реалізацією. Вагомим науковим здобутком вважаємо доповнення соціальної теорії низкою нових трактувань понять «підготовка», «професійна підготовка», «професійна підготовка фахівців соціальної сфери», які розширюють її концептуальні засади та поглиблюють розуміння професійної підготовки фахівців соціальної сфери загалом. Так, підготовка – це сукупність різноманітних педагогічних, психологічних і практичних заходів, які забезпечують формування високого рівня компетентності та готовності до виконання специфічних завдань; професійна підготовка – це спеціалізований процес набуття знань, умінь, навичок і формування необхідних компетенцій для успішного виконання професійної діяльності; професійна підготовка фахівців соціальної сфери – це цілісний і системний процес набуття здобувачем вищої освіти спеціальних знань, розвиток соціально-значущих компетентностей і формування професійних та особистісних якостей для роботи з різними категоріями клієнтів з урахуванням їхніх проблем та особливостей. |
uk_UA |