Abstract:
У статті підкреслюється важливість розвитку творчого потенціалу майбутніх вихователів, що є основою для вдосконалення їхньої педагогічної майстерності.
Особливу увагу приділено тому, що творчість є необхідним складником педагогічної діяльності. Важливість розвитку творчих здібностей у майбутніх вихователів пояснюється тим, що саме через творчість вихователь може формувати позитивну емоційну атмосферу для дітей, мотивувати їх до навчання та творчої діяльності. Відповідно, необхідно створити умови для
розвитку цих здібностей на етапі професійної підготовки педагогів, зокрема, через використання новітніх освітніх технологій та інтерактивних методів.
Також зазначено, що творчий потенціал вихователя є складною інтегральною характеристикою, що включає різні компоненти: від природних здібностей до соціальних та емоційних аспектів особистості. Розвиток цього потенціалу дозволяє вихователям бути більш гнучкими та адаптивними до змін, що відбуваються в освітньому процесі, а також ефективно комунікувати з дітьми та знаходити нові способи вирішення педагогічних задач.
Для підвищення рівня творчості майбутніх вихователів акцентовано на використанні творчих
майстерень, семінарів, курсів, а також на участі у різних творчих проєктах і міждисциплінарних
обмінах. Залучення педагогів до таких заходів допомагає стимулювати їхній творчий потенціал і формує впевненість у своїх силах, що зрештою сприяє покращенню педагогічної майстерності.
Отже, розвиток творчого потенціалу майбутніх вихователів має суттєвий вплив на їхню професійну діяльність та на успіх освітнього процесу загалом, адже творчість дозволяє не тільки вирішувати педагогічні завдання, а й сприяє розвитку дітей, їхньому самовираженню та самореалізації.
Description:
Гречишкіна І. А. Розвиток творчого потенціалу майбутнього вихователя як основа
вдосконалення педагогічної майстерності / І. А. Гречишкіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 181-188.