Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Пріоритетні детермінанти формування міжкультурної компетентності у вимірі базової середньої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Желанова, В. В.
dc.date.accessioned 2025-08-11T12:59:57Z
dc.date.available 2025-08-11T12:59:57Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.other УДК 373.5.015.31:316.773:81’243
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11309
dc.description Желанова В. В. Пріоритетні детермінанти формування міжкультурної компетентності у вимірі базової середньої освіти / В. В. Желанова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 202-211. uk_UA
dc.description.abstract У статті схарактеризовано пріоритетні детермінанти формування міжкультурної компетентності у вимірі базової середньої освіти. З’ясовано сутність понять «компетентність», «компетентнісний підхід». Визначено феномен міжкультурної компетентності як здатність індивіда здійснювати ефективну комунікацію в міжкультурному контексті. Акцентовано увагу на тому, що міжкультурна компетентність базується на знаннях, вміннях, досвіді міжкультурного спілкування, готовності й бажанні комунікувати з представниками країн світу та особистісних якостях. Виокремлено причини знання іноземної мови як засобу міжкультурної комунікації та адекватної взаємодії з представниками інших культур. Проаналізовано нормативно- правові документи, якими регламентується вивчення іноземної мови в закладах загальної середньої освіти. Презентовано детермінанти оптимізації міжкультурної комунікації: знайомство з передовими розробками теорій міжкультурної комунікації зарубіжних і вітчизняних вчених; зумовлена глобальними інтеграційними процесами, зокрема євроінтеграцією, ефективна трансформація усіх сфер життя України; процес інтегрування українського суспільства у світову спільноту; необхідність всебічного вивчення соціально-політичних, економічних і культурних надбань країн Європи і світу з метою їх розумної імплементації в українське суспільство. Визначено детермінанти формування міжкультурної компетентності у вимірі базової середньої освіти: глобалізація, інтернаціоналізація та інтеграція освіти, демократизація освіти, неперервність освіти та навчання упродовж життя, гуманізація освіти, відкритість освіти, розширення академічних свобод учасників освітнього процесу і гнучкість у навчанні, використання технологій в освіті, розвиток творчих здібностей і розкриття потенціалу особистості. З’ясовано аксіологічну позицію вчителя іноземної мови у формуванні міжкультурної компетентності у вимірі базової середньої освіти. uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject компетентність uk_UA
dc.subject міжкультурна компетентність uk_UA
dc.subject детермінанти uk_UA
dc.subject базова середня освіта uk_UA
dc.subject іноземна мова uk_UA
dc.title Пріоритетні детермінанти формування міжкультурної компетентності у вимірі базової середньої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account