Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Психолого-педагогічний портрет майбутнього вчителя початкової школи у світлі формування критичного мислення

Show simple item record

dc.contributor.author Починкова, М.
dc.date.accessioned 2025-05-08T13:54:24Z
dc.date.available 2025-05-08T13:54:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other УДК 378.091:159.95]:373.3
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11064
dc.description Починкова М. Психолого-педагогічний портрет майбутнього вчителя початкової школи у світі формування критичного мислення / М. Починкова // Актуальнi питання гуманiтарних наук. – 2023. – Вип. 44, том 3. – С. 174-178. uk_UA
dc.description.abstract У статті докладно представлено психолого-педагогічний портрет майбутнього вчителя початкової школи у світлі формування критичного мислення. Визначено, що майбутній учитель початкової школи разом із професорсько-викладацьким складом, батьками, вчителями та учнями початкової школи є одним із провідних суб’єктів суб’єкт-суб’єктного компоненту системи формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи під час професійної підготовки. Під майбутнім учителем початкової школи розуміють осіб, які вступили до ЗВО на спеціальність «Початкова освіта» освітнього ступеня «бакалавр» денної форми навчання. На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розроблено психолого-педагогічний портрет, який є узагальненою характеристикою особистості майбутнього вчителя початкової школи, що найбільше впливає на процеси планування та організації формування його критичного мислення. У портреті виокремлено психолого-педагогічні та соціально-професійні характеристики. До психолого-педагогічних характеристик віднесено психологічну структуру особистості за К. Платоновим (біологічно зумовлену підструктуру, підструктуру форм відображення, підструктуру спрямованості, підструктуру характеру і здібностей), вимоги до психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи, виокремлені у науковій психолого-педагогічній літературі. Соціально-професійні риси вчителя визначено на підставі наукової літератури та аналізу репрезентації думок батьків і дітей, які також є суб’єктами суб’єкт-суб’єктного компоненту системи. До таких рис віднесено якості суспільної і професійно-педагогічної спрямованості особистості; серед них значна кількість якостей притаманна особистості, яка критично мислить: опора на моральні цінності, критичність розмірковування, чітка громадянська позиція тощо. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject майбутні вчителі початкової школи uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject ЗВО uk_UA
dc.subject психолого-педагогічний портрет uk_UA
dc.title Психолого-педагогічний портрет майбутнього вчителя початкової школи у світлі формування критичного мислення uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account