Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Методологічні підходи формування критичного мислення майбутніх фахівців

Show simple item record

dc.contributor.author Бадер, С. О.
dc.contributor.author Починкова, М. М.
dc.date.accessioned 2025-05-07T12:23:18Z
dc.date.available 2025-05-07T12:23:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.015.3:159.95
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11052
dc.description Бадер С. О. Методологічні підходи формування критичного мислення майбутніх фахівців / С. О. Бадер, М. М. Починкова // Інноваційна педагогіка : наук. журн. — 2023. - Вип. 60. — С. 76-82. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена актуальній проблемі формування критичного мислення майбутніх фахівців, яке сьогодні виступає одним із засобом безпеки в умовах глобальної інформатизація суспільства, а також інформаційної війни. У дослідженні методологічні підходи визначено на основі чотирьох рівнів методологічного знання: філософський, загальнонауковий, конкретно-науковий, технологічний. Філософський рівень представлено аксіологічним (орієнтація на систему цінностей особистості у формуванні критичного мислення) та культурологічним (орієнтація на формування культури мислення здобувача) підходами; загальнонауковий рівень ‒ системним (ефективне формування критичного мислення майбутніх фахівців стає можливим за умови моделювання й реалізації спеціально розробленої педагогічної системи), синергетичним (особистість майбутнього фахівця визнається такою, що здатна до саморозвитку, самоорганізації з одного боку, з іншого ‒ освітній процес має набути рис відкритості); конкретно-науковий рівень ‒ суб’єктно-діяльнісним (особистість майбутнього фахівця апріорі визнається активним суб’єктом освітнього процесу, яка включаючись у різні види діяльності набуває рис критичності мислення), компетентнісним (формування провідних компетентностей майбутніх фахівців в освітньому процесі з використанням форм та методів технології формування критичного мислення), контекстним (формування критичного мислення майбутніх фахівців шляхом максимального наближення до умов майбутньої професійної діяльності) підходами; технологічний рівень: технологічним (формування критичного мислення на основі реалізації сукупності форм та методів відповідної педагогічної технології), герменевтичним (формування критичного мислення шляхом опрацювання різних типів текстів, у тому числі, медіа текстів) та діалогічним підходами (моделювання й реалізація освітнього процесу на діалогічних засадах в системі «викладач – здобувач», «здобувач ‒ здобувач»). На підставі аналізу наукової літератури, змісту понять «критичне мислення», «інформація» на технологічному рівні також додано інформаційний підхід, якому на сьогодні приділено не достатньо уваги в педагогічному аспектів й недооцінено значення його використання в освітньому процесі, зокрема й у процесі формування критичного мислення майбутніх фахівців. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject формування критичного мислення uk_UA
dc.subject методологічні підходи uk_UA
dc.subject майбутні фахівці uk_UA
dc.subject особистість uk_UA
dc.title Методологічні підходи формування критичного мислення майбутніх фахівців uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account