Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Проблема педагогічної освіти та підготовки майбутніх учителів за кордоном у рецепції української компаративістики

Show simple item record

dc.contributor.author Снітовська, О. Й.
dc.date.accessioned 2025-03-14T10:21:01Z
dc.date.available 2025-03-14T10:21:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 37.014.25:378
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10989
dc.description Снітовська О. Й. Проблема педагогічної освіти та підготовки майбутніх учителів за кордоном у рецепції української компаративістики / О. Й. Снітовська // Освіта та педагогічна наука. – 2024. — №3 (187). — C. 75-85. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено результати систематизації та аналізу репрезентативних студій про розвиток вищої педагогічної освіти і професійної підготовки майбутніх учителів у зарубіжжі; визначено тенденції, здобутки, вузькі місця вивчення цієї проблеми українськими компаративістами. У процесі пошуково-евристичної праці виявлено понад 270 праць з порушеної проблеми. Логіку й послідовність історіографічного аналізу визначили акценти на таких параметрах: предмет дослідження, його країнознавчий вектор, хронологічні рамки, структурно-змістова спрямованість; спільне та особливе, що позначає внесок окремих авторів у вивчення порушеної проблеми. Виявлено основні тенденції й динаміку розвитку досліджень з означеної проблеми. У 1990-х – на початку 2000-х рр. переважали праці, що мали широкий предмет дослідження, який визначався в категоріях «система», «тенденція», «розвиток», «реформування», «модернізація» педагогічної освіти. Історіографічний процес еволюціонував від «загального» до «конкретного», тож у.2010–2020-х рр. науковці зосередилися на вивченні професійних, дидактичних засад і підходів до підготовки майбутніх учителів та її здійсненні за окремими освітніми програмами, спеціальностями тощо. Відбулося розширення країнознавчого вектора досліджень: поряд з країнами Європи та США з 2010-х рр. стали активніше вивчатися держави азійського регіону. Доведено, що, попри напрацьовану українською компаративістикою «традиційну» структурно-змістову схему вивчення освітніх феноменів та сфокусованість авторів на схожій науковій проблематиці, загалом вона нагромадила цінний оригінальний досвід вивчення національних систем педагогічної освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject вища педагогічна освіта uk_UA
dc.subject професійна підготовка майбутніх учителів uk_UA
dc.subject зарубіжжя uk_UA
dc.subject педагогічна компаративістика uk_UA
dc.subject історіографічний аналіз uk_UA
dc.title Проблема педагогічної освіти та підготовки майбутніх учителів за кордоном у рецепції української компаративістики uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account