Abstract:
У статті розкрито потенціал уроків іноземної мови як площини формування
міжкультурної компетентності підлітків.
Представлено методологічні засади поданого дослідження, а саме синтез положень різних наукових підходів: системного, культурологічного, аксіологічного, особистісно зорієнтованого, компетентнісного та суб’єктно-діяльнісного. Уточне-
но поняття «потенціал». Акцентовано увагу на нормативноправових документах державного й корпоративного рівнів, якими регламентуєтьсявивчення іноземної мови в закладах загальної середньої освіти. Визначено загальнодидактичні та специфічні принципи, які є пріоритетними в контексті формування
міжкультурної компетентності підлітків.
Розкрито найбільш доцільні та ефективні методи для навчання підлітків іноземної мови та формування їхньої культурної компетентності: прямі (метод опори на фізичні дії, аудіовізуальний) та комбіновані (комунікативний, лінгвосоціокультурний, комунікативно-ігровий). Схарактеризовано потенціал методу вправ у формуванні міжкультурної компетентності підлітків. Визначено, що найбільш ефективному
формуванню міжкультурної компетентності підлітків сприяють такі типи уроків: уроки, спрямовані на формування мовленнєвих навичок користування мовним матеріалом; уроки, спрямовані на розвиток мовленнєвих
умінь, а також нетрадиційні уроки англійської мови.