| dc.contributor.author | Нікітіна, А. | |
| dc.contributor.author | Карлова, Н. | |
| dc.date.accessioned | 2025-02-24T12:04:05Z | |
| dc.date.available | 2025-02-24T12:04:05Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/10945 | |
| dc.description | Нікітіна А. Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти / А. Нікітіна, Н. Карлова // Лінгвістика. — 2024. — № 2 (50). — С. 129-141. | uk_UA |
| dc.description.abstract | У статті проаналізовано освітні нормативні документи, які є основою для вироблення методичних орієнтирів підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до навчання учнів в умовах запровадження елементів наукової освіти. Доведено, що наукова освіта є педагогічним концептом, реалізація якого передбачає застосування дослідницького, ситуаційного методу й методу проєктів як різновидів проблемного методу / проблемного навчання. Сформульовано основні методичні орієнтири / елементи / моделі професійної підготовки майбутніх учителів-словесників до впровадження власної наукової освіти й наукової освіти учнів гімназій і ліцеїв. Такими методичними орієнтирами є формування наукової картини світу; ціннісний критерій наукової освіти; інтеграція науки і навчання в освітньому процесі; перехід від традиційного навчання до самонавчання й саморозвитку; дослідницька компетентність як результат проблемного навчання. Встановлено, що в сучасній науковій освіті діяльнісний підхід застосовують паралельно з іншими ключовими підходами – особистісно орієнтованим і компетентнісним. Дослідницька діяльність здобувача є інтелектуальною, творчою діяльністю, що спрямована на здобуття й використання в життєвій практиці нових знань. Ця діяльність містить таку послідовність руху до результатів, як визначення й формулювання проблеми; побудова гіпотези й добирання методів перевірки її достовірності чи хибності; узагальнення отриманих результатів. Виокремлено основні шляхи формування дослідницької компетентності здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів. Визначені в цій статті методичні орієнтири розкривають проблему підготовки майбутнього вчителя-словесника до професійної діяльності в умовах розвитку наукової освіти, яка спирається на діяльнісний підхід, що передбачає формування компетентностей через активну, самостійну, творчу діяльність. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.subject | наукова освіта | uk_UA |
| dc.subject | дослідницька діяльність | uk_UA |
| dc.subject | професійні компетентності | uk_UA |
| dc.subject | дослідницька компетентність | uk_UA |
| dc.subject | проблемне навчання | uk_UA |
| dc.subject | дослідницький метод | uk_UA |
| dc.subject | діяльнісний підхід до навчання | uk_UA |
| dc.title | Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |