dc.contributor.author |
Нікітіна, А. |
|
dc.contributor.author |
Карлова, Н. |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-24T12:04:05Z |
|
dc.date.available |
2025-02-24T12:04:05Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/10945 |
|
dc.description |
Нікітіна А. Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти / А. Нікітіна, Н. Карлова // Лінгвістика. — 2024. — № 2 (50). — С. 129-141. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті проаналізовано освітні нормативні документи,
які є основою для вироблення методичних орієнтирів підготовки
майбутніх учителів української мови і літератури до навчання учнів
в умовах запровадження елементів наукової освіти. Доведено,
що наукова освіта є педагогічним концептом, реалізація якого передбачає
застосування дослідницького, ситуаційного методу й методу проєктів
як різновидів проблемного методу / проблемного навчання.
Сформульовано основні методичні орієнтири / елементи / моделі
професійної підготовки майбутніх учителів-словесників
до впровадження власної наукової освіти й наукової освіти учнів гімназій
і ліцеїв. Такими методичними орієнтирами є формування наукової
картини світу; ціннісний критерій наукової освіти; інтеграція науки і
навчання в освітньому процесі; перехід від традиційного навчання
до самонавчання й саморозвитку; дослідницька компетентність
як результат проблемного навчання.
Встановлено, що в сучасній науковій освіті діяльнісний підхід
застосовують паралельно з іншими ключовими підходами – особистісно
орієнтованим і компетентнісним. Дослідницька діяльність здобувача є
інтелектуальною, творчою діяльністю, що спрямована на здобуття й
використання в життєвій практиці нових знань. Ця діяльність містить
таку послідовність руху до результатів, як визначення й формулювання
проблеми; побудова гіпотези й добирання методів перевірки її
достовірності чи хибності; узагальнення отриманих результатів.
Виокремлено основні шляхи формування дослідницької компетентності здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) і другого
(магістерського) рівнів.
Визначені в цій статті методичні орієнтири розкривають проблему
підготовки майбутнього вчителя-словесника до професійної діяльності
в умовах розвитку наукової освіти, яка спирається на діяльнісний підхід,
що передбачає формування компетентностей через активну, самостійну,
творчу діяльність. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
наукова освіта |
uk_UA |
dc.subject |
дослідницька діяльність |
uk_UA |
dc.subject |
професійні компетентності |
uk_UA |
dc.subject |
дослідницька компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
проблемне навчання |
uk_UA |
dc.subject |
дослідницький метод |
uk_UA |
dc.subject |
діяльнісний підхід до навчання |
uk_UA |
dc.title |
Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |