Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Нікітіна, А.
dc.contributor.author Карлова, Н.
dc.date.accessioned 2025-02-24T12:04:05Z
dc.date.available 2025-02-24T12:04:05Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10945
dc.description Нікітіна А. Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти / А. Нікітіна, Н. Карлова // Лінгвістика. — 2024. — № 2 (50). — С. 129-141. uk_UA
dc.description.abstract У статті проаналізовано освітні нормативні документи, які є основою для вироблення методичних орієнтирів підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до навчання учнів в умовах запровадження елементів наукової освіти. Доведено, що наукова освіта є педагогічним концептом, реалізація якого передбачає застосування дослідницького, ситуаційного методу й методу проєктів як різновидів проблемного методу / проблемного навчання. Сформульовано основні методичні орієнтири / елементи / моделі професійної підготовки майбутніх учителів-словесників до впровадження власної наукової освіти й наукової освіти учнів гімназій і ліцеїв. Такими методичними орієнтирами є формування наукової картини світу; ціннісний критерій наукової освіти; інтеграція науки і навчання в освітньому процесі; перехід від традиційного навчання до самонавчання й саморозвитку; дослідницька компетентність як результат проблемного навчання. Встановлено, що в сучасній науковій освіті діяльнісний підхід застосовують паралельно з іншими ключовими підходами – особистісно орієнтованим і компетентнісним. Дослідницька діяльність здобувача є інтелектуальною, творчою діяльністю, що спрямована на здобуття й використання в життєвій практиці нових знань. Ця діяльність містить таку послідовність руху до результатів, як визначення й формулювання проблеми; побудова гіпотези й добирання методів перевірки її достовірності чи хибності; узагальнення отриманих результатів. Виокремлено основні шляхи формування дослідницької компетентності здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів. Визначені в цій статті методичні орієнтири розкривають проблему підготовки майбутнього вчителя-словесника до професійної діяльності в умовах розвитку наукової освіти, яка спирається на діяльнісний підхід, що передбачає формування компетентностей через активну, самостійну, творчу діяльність. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject наукова освіта uk_UA
dc.subject дослідницька діяльність uk_UA
dc.subject професійні компетентності uk_UA
dc.subject дослідницька компетентність uk_UA
dc.subject проблемне навчання uk_UA
dc.subject дослідницький метод uk_UA
dc.subject діяльнісний підхід до навчання uk_UA
dc.title Методичні орієнтири підготовки майбутніх учителів-словесників до професійної діяльності в умовах наукової освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account