dc.description.abstract |
У статті наголошено на необхідності володіння майбутніми фахівцями компетентностями, які відповідають вимогам сучасного ринку праці та дозволяють ефективно здійснювати професійну діяльність. Автором пов’язано високий рівень розвитку компетентностей зі здатністю працювати самостійно, орієнтуватись у складних ситуаціях, продукувати нові ідеї, вибудовувати стосунки на основі взаєморозуміння та співпраці. Акцентовано увагу на значенні фахової
компетентності, від якої залежать успішність професійної діяльності, ефективність виконання обов’язків у конкретній галузі. За результатами наукового пошуку встановлено, що питання структури компетентності майбутніх фахівців знаходить своє відображення у працях сучасних науковців, проте компоненти структури фахової компетентності магістрів-олігофренопедагогів у системі професійної підготовки потребують більш глибинного вивчення. На підставі теоретичного аналізу й узагальнень визначено й обґрунтовано такі компоненти структури
фахової компетентності магістрів-олігофренопедагогів у системі професійної підготовки, як соціально-мотиваційний, професійно-етичний, когнітивний, функціональний, рефлексивний. У статті мотиваційно-соціальний компонент розглядається як ключовий у структурі досліджуваного феномену. Автором зазначено, що врахування професійно-етичного компонента
у структурі фахової компетентності магістрів-олігофренопедагогів у системі професійної підготовки дозволить здійснювати успішну діяльність з урахуванням загальноприйнятих суспільних принципів, норм етики спеціального педагога в галузі спеціальної педагогіки та психології. Визначення когнітивного компонента сприятиме опануванню фахових знань і практичних навичок, пов’язаних із корекційно-розвивальною роботою, формуванням свідомої та відповідальної особистості. Включення функціонального компонента забезпечить ефективне виконання магістрами-олігофренопедагогами професійних обов’язків, успішність корекційно-розвивальної діяльності. Розвиток рефлексивного компонента дозволить аналізувати, передбачати та прогнозувати результати діагностичної, корекційної, консультативної діяльності. |
uk_UA |