Abstract:
У статті розглядається мовленнєво-ігрова діяльність як ефективний засіб розвитку зв’язного мовлення в дітей з аутистичними порушеннями. Авторка підкреслює, що мовленнєво-ігрова діяльність є комплексним процесом, який об’єднує психічні, лінгвістичні, психологічні та педагогічні аспекти. Основна увага приділяється аналізу взаємозв’язку між ігровою та комунікативно-мовленнєвою діяльністю, а також можливостям інтеграції означених видів діяльності для стимулювання мовленнєвого розвитку дітей з аутизмом. Стаття розкриває наукові погляди різних дослідників, як-от Л. Виготський, Л. Калмикова, А. Богуш та інші, щодо сутності мовленнєво-ігрової діяльності. Також обговорюються різні підходи до її реалізації, зокрема психо-логічний, лінгвістичний, естетичний і лінгводидактичний аспекти. Увага акцентується на тому, що мовленнєво-ігрова діяльність, окрім мовленнєвого розвитку, сприяє також формуванню соціальних навичок та інтеграції дітей з аутистичними порушеннями в суспільство. Окремо розглядається роль гри як основного інструменту навчання мовлення в освітньому процесі.
У статті наводяться приклади застосування ігрових методик і підкреслюється їхня значущість для корекційної роботи з дітьми. Дослідження показують, що завдяки структурованим ігровим ситуаціям діти з аутизмом можуть більш ефективно взаємодіяти з оточенням і розвивати необхідні комунікативні навички. Отже, стаття є важливим внеском у розуміння мовленнєво-ігрової діяльності як одного із провідних методів у розвитку мовлення дітей з особливими потребами, зокрема з аутистичними порушеннями. Результати дослідження мають практичне
значення для фахівців у галузі спеціальної освіти та логопедії.
Description:
Чекан О. І. Мовленнєво-ігрова діяльність як засіб розвитку зв’язного мовлення дітей
з аутистичними порушеннями / О. І. Чекан // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 101-107.