Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Вплив лінгвальних і екстралінгвальних особливостей польської мови на формування іншомовної комунікативної компетентності

Show simple item record

dc.contributor.author Халаши, М. А.
dc.date.accessioned 2025-01-22T14:35:30Z
dc.date.available 2025-01-22T14:35:30Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 378.016:811.162.1’243’221’272’42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10777
dc.description Халаши М. А. Вплив лінгвальних і екстралінгвальних особливостей польської мови на формування іншомовної комунікативної компетентності / М. А. Халаши // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 115-121. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядається процес формування іншомовної комунікативної компетентності (ІКК) студентів на заняттях з польської мови в контексті сучасних вимог мультилінгвальності та полікультурності. Акцентується увага на важливості не лише знання мови, а й розуміння соціокультурних аспектів, культури та позамовних чинників, які впливають на ефективність міжкультурної комунікації. У статті аналізуються лінгвальні й екстралінгвальні чинники, що ускладнюють процес навчання польської мови як іноземної, також наведені приклади найбільш поширених помилок і способи їх виправлення. Розглянуто основні етапи формування іншомовної комунікативної компетентності, їхні завдання, методи та складники, що закладаються на кожному рівні. У статті висловлюється думка, що сприйняття іноземної мови неминуче проходить крізь призму рідної мови, а тому в контексті розвитку іншомовної комунікативної компетентності польської мови важливим є не тільки її порівняння з українською, а й свідоме акцентування уваги у процесі навчання на лінгвальних і екстралінгвальних розбіжностях, а також розроблення комунікативних вправ і тренінгів, що враховували б їх. Так, до лінгвальних чинників ми відносимо фонетико-фонологічні, граматичні та лексичні особливості польської мови. Серед екстралінгвальних виділяємо соціокультурні особливості, рівень спонтанності та формат спілкування. Екстралінгвальні чинники проявляються лише в конкретних ситуаціях спілкування, а тому можна говорити про їхній ситуативний вплив. Ми вважаємо, що врахування лінгвальних і екстралінгвальних чинників у навчанні та під час практичного використання мови в реальних або реалістичних умовах покращить іншомовну комунікативну компетентність студентів і якість міжкультурної комунікації. Подальші дослідження цієї теми будуть сконцентровані на розробленні методологічних матеріалів, вправ, семінарів і тренінгів, що будуть упроваджені в курс викладання польської мови. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject лінгвальні й екстралінгвальні особливості uk_UA
dc.subject польська мова uk_UA
dc.subject іншомовна комунікативна компетентність (ІКК) uk_UA
dc.subject міжкультурна комунікація uk_UA
dc.title Вплив лінгвальних і екстралінгвальних особливостей польської мови на формування іншомовної комунікативної компетентності uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account