dc.description.abstract |
У статті розглядається процес формування іншомовної комунікативної компетентності (ІКК) студентів на заняттях з польської мови в контексті сучасних вимог мультилінгвальності та полікультурності. Акцентується увага на важливості не лише знання мови, а й розуміння соціокультурних аспектів, культури та позамовних чинників, які впливають на ефективність міжкультурної комунікації. У статті аналізуються лінгвальні й екстралінгвальні чинники, що ускладнюють процес навчання польської мови як іноземної, також наведені приклади найбільш поширених помилок і способи їх виправлення. Розглянуто основні етапи формування іншомовної комунікативної компетентності, їхні завдання, методи та складники, що закладаються на кожному рівні.
У статті висловлюється думка, що сприйняття іноземної мови неминуче проходить крізь призму рідної мови, а тому в контексті розвитку іншомовної комунікативної компетентності польської мови важливим є не тільки її порівняння з українською, а й свідоме акцентування уваги у процесі навчання на лінгвальних і екстралінгвальних розбіжностях, а також розроблення комунікативних вправ і тренінгів, що враховували б їх. Так, до лінгвальних чинників ми відносимо фонетико-фонологічні, граматичні та лексичні особливості польської мови. Серед екстралінгвальних виділяємо соціокультурні особливості, рівень спонтанності та формат спілкування. Екстралінгвальні чинники проявляються лише в конкретних ситуаціях спілкування,
а тому можна говорити про їхній ситуативний вплив.
Ми вважаємо, що врахування лінгвальних і екстралінгвальних чинників у навчанні та під час практичного використання мови в реальних або реалістичних умовах покращить іншомовну комунікативну компетентність студентів і якість міжкультурної комунікації. Подальші дослідження цієї теми будуть сконцентровані на розробленні методологічних матеріалів, вправ, семінарів і тренінгів, що будуть упроваджені в курс викладання польської мови. |
uk_UA |