Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Розвиток управлінської культури керівника закладу освіти шляхом застосування командного підходу

Show simple item record

dc.contributor.author Королюк, С. В.
dc.date.accessioned 2025-01-22T14:31:56Z
dc.date.available 2025-01-22T14:31:56Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 371.1:005.5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10776
dc.description Королюк С. В. Розвиток управлінської культури керівника закладу освіти шляхом застосування командного підходу / С. В. Королюк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 122-128. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядається питання запровадження командного підходу в управлінні закладом освіти та його ролі в розвитку управлінської культури керівника. Здійснено аналіз понять «управлінська культура», «команда», «командний підхід»; наголошено на важливості розвитку власного рівня управлінської культури керівниками закладів освіти, оскільки це впливає на забезпечення якості освіти, професійне й особистісне зростання учасників освітнього процесу. Визначено сильні сторони командної роботи в закладі: створення позитивної атмосфери серед учасників освітнього процесу, згуртування педагогів, учнів, батьків, адміністрації, налагодження позитивної комунікації, довіри, розвиток ініціативності та відповідальності кожного члена шкільної спільноти. Описано виклики, що постають перед керівниками закладів освіти щодо застосування командного підходу: керівник має бути водночас членом команди і керувати нею; керування згори, використання методів авторитарного стилю управління командами; низький рівень мотивації учасників; витрати часу, пов’язані з організацією роботи команди; недовіра до компетентностей учасників, зокрема учнів і батьків; робота в умовах невизначеності (карантинні обмеження, воєнні дії в Україні). Розкрито шляхи розвитку управлінської культури керівника для підтримки команд: налагодження партнерства та співпраці між учасниками, довіра до кожного, упровадження проєктної діяльності в закладі із залученням різних категорій учасників, формування змішаних команд (педагоги, учні, батьки), застосування відповідних ситуації методів розвитку команд, зокрема й фасилітації. Наголошено на важливості постійного розвитку керівником власного рівня управлінської культури, наведено приклад фасилітованого курсу для керівників із командного лідерства. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject управлінська культура uk_UA
dc.subject розвиток управлінської культури керівника uk_UA
dc.subject команда uk_UA
dc.subject командний підхід uk_UA
dc.subject керівник uk_UA
dc.title Розвиток управлінської культури керівника закладу освіти шляхом застосування командного підходу uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account