dc.description.abstract |
У статті розглядається питання запровадження командного підходу в управлінні закладом освіти та його ролі в розвитку управлінської культури керівника. Здійснено аналіз понять «управлінська культура», «команда», «командний підхід»; наголошено на важливості розвитку власного рівня управлінської культури керівниками закладів освіти, оскільки це впливає на забезпечення якості освіти, професійне й особистісне зростання учасників освітнього процесу. Визначено сильні сторони командної роботи в закладі: створення позитивної атмосфери
серед учасників освітнього процесу, згуртування педагогів, учнів, батьків, адміністрації, налагодження позитивної комунікації, довіри, розвиток ініціативності та відповідальності кожного члена шкільної спільноти. Описано виклики, що постають перед керівниками закладів освіти щодо застосування командного підходу: керівник має бути водночас членом команди і керувати нею; керування згори, використання методів авторитарного стилю управління командами;
низький рівень мотивації учасників; витрати часу, пов’язані з організацією роботи команди; недовіра до компетентностей учасників, зокрема учнів і батьків; робота в умовах невизначеності (карантинні обмеження, воєнні дії в Україні). Розкрито шляхи розвитку управлінської культури керівника для підтримки команд: налагодження партнерства та співпраці між учасниками, довіра до кожного, упровадження проєктної діяльності в закладі із залученням різних категорій учасників, формування змішаних команд (педагоги, учні, батьки), застосування відповідних ситуації методів розвитку команд, зокрема й фасилітації. Наголошено на важливості
постійного розвитку керівником власного рівня управлінської культури, наведено приклад фасилітованого курсу для керівників із командного лідерства. |
uk_UA |