dc.description.abstract |
Статтю присвячено аналізу поглядів науковців на проблему запровадження компетентнісного підходу, визначенню сутності понять «компетентність» та «компетенція» на основі аналізу їх співвідношення та розмежування в освітньо-науковому просторі України.
Досліджено теоретичні основи щодо тлумачення понять «компетенція» та «компетентність», зроблено висновок про те, що думки авторів різняться: з одного боку, поняття вважаються тотожними і синонімічними, з іншого боку, є відмінними і специфічними. Встановлено, що спільним у поняттях «компетентність» та «компетенція» є розуміння таких їх характеристик, як системність, інтегративність, соціальна та особистісна значущість, цілісність результату освіти.
Визначено проблеми порівняльного аналізу понять «компетенція» та «компетентність» в умовах реформування освітнього простору. Зазначено, що реальним результатом набуття компетенції є компетентність, яка на відміну від компетенції, передбачає особистісну характеристику, ставлення працівника до предмета діяльності. Компетенції можуть бути виведені як реальні вимоги до професійних і галузевих здібностей і знань, способів діяльності, досвіду
творчої діяльності, ставлень до життєвих цінностей. |
uk_UA |