Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

. Стратегія формування художньо-проєктної компетентності у практиці підготовки дизайнера

Show simple item record

dc.contributor.author Шпетний, О. І.
dc.date.accessioned 2025-01-22T12:33:18Z
dc.date.available 2025-01-22T12:33:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 378
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10769
dc.description Шпетний О. І. Стратегія формування художньо-проєктної компетентності у практиці підготовки дизайнера / О. І. Шпетний // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2024. - № 5 (364), листопад. – С. 15-21. uk_UA
dc.description.abstract У статті визначена актуальність формування художньо-проєктної компетентності у вищих навчальних закладах дизайнерського профілю, яка зумовлена низкою чинників, а саме: змінами в сучасному суспільстві, розвитком технологій, ринкових вимог і потребою в підготовці фахівців, здатних до творчого мислення та практичного застосування своїх знань. Зазначено, що для формування художньо-проєктної компетентності надважливим є дизайн-мислення, яке орієнтоване на задоволення потреб користувачів дизайнерських продуктів. Доведено, що методика формування художньо-проєктної компетентності включає теоретичні та практичні компоненти (теоретичні поняття, фахові дисципліни й інструментарій до практичної роботи), орієнтовані на досягнення високого рівня майстерності в художньо-проєктній діяльності. Закцентовано увагу на тому, що художньо-проєктна діяльність у контексті навчальної діяльності є процесом, що поєднує творче мислення та практичне застосування знань для створення мистецьких або дизайнерських проєктів. Цей вид діяльності є важливим аспектом освіти, особливо у вишах з дизайнерським спрямуванням, і орієнтований на розвиток у здобувачів освіти навичок планування, творчого вирішення завдань, аналізу та презентації власних ідей. Визначена низка здатностей, які свідчать про сформованість художньо-проєктної компетентності майбутнього фахівця з дизайну. Розкрита стратегія формування художньо-проєктної компетентності, яка містить основні елементи, серед яких: освітня підготовка, розвиток креативного та критичного мислення, рефлексія, уміння працювати в команді тощо. Зазначено, що загалом ця компетентність реалізується через творчість, уміння аналізувати й інтерпретувати художні образи, розуміння естетичних принципів, а також практичні навички в реалізації художніх ідей через різні засоби, як-от живопис, графіка, дизайн, мультимедіа, інші форми мистецької діяльності. Охарактеризовані аспекти виконання стратегічного плану проєкту і його презентації. Для формування художньо-проєктної компетентності ключовими залишаються низка методів, які використовуються у практичній діяльності викладача: метод проєктів, проблемне навчання; майстер-класи та воркшопи тощо. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject художньо-проєктна компетентність uk_UA
dc.subject дизайн uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject проєкт uk_UA
dc.subject методи uk_UA
dc.title . Стратегія формування художньо-проєктної компетентності у практиці підготовки дизайнера uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account