dc.description.abstract |
У статті визначена актуальність формування художньо-проєктної компетентності у вищих навчальних закладах дизайнерського профілю, яка зумовлена низкою чинників, а саме: змінами в сучасному суспільстві, розвитком технологій, ринкових вимог і потребою в підготовці фахівців, здатних до творчого мислення та практичного застосування своїх знань.
Зазначено, що для формування художньо-проєктної компетентності надважливим є дизайн-мислення, яке орієнтоване на задоволення потреб користувачів дизайнерських продуктів. Доведено, що методика формування художньо-проєктної компетентності включає теоретичні та практичні компоненти (теоретичні поняття, фахові дисципліни й інструментарій до практичної роботи), орієнтовані на досягнення високого рівня майстерності в художньо-проєктній діяльності.
Закцентовано увагу на тому, що художньо-проєктна діяльність у контексті навчальної діяльності є процесом, що поєднує творче мислення та практичне застосування знань для створення мистецьких або дизайнерських проєктів. Цей вид діяльності є важливим аспектом освіти, особливо у вишах з дизайнерським спрямуванням, і орієнтований на розвиток у здобувачів освіти
навичок планування, творчого вирішення завдань, аналізу та презентації власних ідей. Визначена низка здатностей, які свідчать про сформованість художньо-проєктної компетентності майбутнього фахівця з дизайну.
Розкрита стратегія формування художньо-проєктної компетентності, яка містить основні елементи, серед яких: освітня підготовка, розвиток креативного та критичного мислення, рефлексія, уміння працювати в команді тощо. Зазначено, що загалом ця компетентність реалізується через творчість, уміння аналізувати й інтерпретувати художні образи, розуміння естетичних принципів, а також практичні навички в реалізації художніх ідей через різні засоби, як-от живопис, графіка, дизайн, мультимедіа, інші форми мистецької діяльності. Охарактеризовані
аспекти виконання стратегічного плану проєкту і його презентації. Для формування художньо-проєктної компетентності ключовими залишаються низка методів, які використовуються у практичній діяльності викладача: метод проєктів, проблемне навчання; майстер-класи та воркшопи тощо. |
uk_UA |