Abstract:
Статтю присвячено теоретичному дослідженню питання формування громадянської свідомості майбутніх юристів для підвищення їхньої ціннісно-смислової компетентності. Метою є визначення сутності громадянської свідомості майбутніх юристів і відповідних організаційно-педагогічних засобів для її формування у процесі магістерської підготовки. Використано такі теоретичні наукові методи: аналіз науково-педагогічної літератури, синтез отриманої інформації для визначення сутності досліджуваного питання, порівняння підходів інших дослідників
проблеми. Розглянуто громадянську свідомість у співвідношенні із громадянською освітою і громадянським вихованням. Обґрунтовано важливість формування громадянської свідомості, яке має здійснюватися відповідно до чинної Концепції громадянської освіти в Україні. Розроблено схему громадянської освіти, у якій три базові компоненти громадянської освіти поділено на окремі складники, взаємопов’язані один з одним. У зв’язку з уведенням в Україні воєнного
стану досліджено залучення майбутніх правників до громадянської активності на користь бійців Збройних сил України та населення, яке постраждало від наслідків російсько-української війни. У дослідженні висвітлено практичний досвід формування громадянської свідомості на кафедрі фундаментальних і галузевих юридичних наук Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. Особливу увагу приділено участі студентів у соціальних акціях і благодійних заходах, а також упровадженню волонтерської діяльності у процес магістерської підготовки. Наголошено на позитивному впливі запропонованих заходів щодо формування громадянської свідомості. Результати дослідження сприятимуть удосконаленню формування ціннісно-смислової компетентності майбутніх правників у процесі магістерської підготовки.
Description:
Статтю присвячено теоретичному дослідженню питання формування громадянської свідомості майбутніх юристів для підвищення їхньої ціннісно-смислової компетентності. Метою є визначення сутності громадянської свідомості майбутніх юристів і відповідних організаційно-педагогічних засобів для її формування у процесі магістерської підготовки. Використано такі теоретичні наукові методи: аналіз науково-педагогічної літератури, синтез отриманої інформації для визначення сутності досліджуваного питання, порівняння підходів інших дослідників
проблеми. Розглянуто громадянську свідомість у співвідношенні із громадянською освітою і громадянським вихованням. Обґрунтовано важливість формування громадянської свідомості, яке має здійснюватися відповідно до чинної Концепції громадянської освіти в Україні. Розроблено схему громадянської освіти, у якій три базові компоненти громадянської освіти поділено на окремі складники, взаємопов’язані один з одним. У зв’язку з уведенням в Україні воєнного
стану досліджено залучення майбутніх правників до громадянської активності на користь бійців Збройних сил України та населення, яке постраждало від наслідків російсько-української війни. У дослідженні висвітлено практичний досвід формування громадянської свідомості на кафедрі фундаментальних і галузевих юридичних наук Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. Особливу увагу приділено участі студентів у соціальних акціях і благодійних заходах, а також упровадженню волонтерської діяльності у процесмагістерської підготовки. Наголошено на позитивному впливі запропонованих заходів щодо формування громадянської свідомості. Результати дослідження сприятимуть удосконаленню формування ціннісно-смислової компетентності майбутніх правників у процесі магістерської підготовки.