Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Види та причини мовленнєвих порушень у дітей

Show simple item record

dc.contributor.author Рускуліс, Л. В.
dc.date.accessioned 2025-01-21T16:11:33Z
dc.date.available 2025-01-21T16:11:33Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 376.37
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10752
dc.description Рускуліс Л. В. Види та причини мовленнєвих порушень у дітей / Л. В. Рускуліс // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2024. — №3. — C. 63-68. uk_UA
dc.description.abstract У статті наголошено, що розвиток мовлення дітей є одним із пріоритетних напрямів функціювання закладів дошкільної освіти; акцентовано, що в Україні спостерігається велика кількість дітей із порушенням мовлення й ця тенденція щороку зростає; схарактеризовано варіанти атипового формування мовлення в онтогенезі, показники, за якими можливо визначити проблеми розвитку мовлення в дитячому віці; проаналізовано різновиди затримки мовленнєвого розвитку (затримка на стадії емоційного спілкування, затримка на стадії називання, відсутність інтересу до спілкування, затримка на стадії «дитячих слів»); виокремлено загальні й специфічні закономірності психічного розвитку дитини з порушенням мовлення; простудійовано класифікації мовленнєвих порушень – клініко-педагогічну, психолого-педагогічну й медичну (специфічні розлади розвитку мови й мовлення); звернено увагу на дві групи мовленнєвих порушень у дітей: структурно-семантичне оформлення висловлювання (афазія та алалія), фонаційне оформлення висловлювання (дисфонія, тахілалія, брадилалія, заїкання, дислалія, ринолалія, дизартрія); досліджено причини патології дитячого мовлення, до яких належать: біологічні фактори (ті, що впливають у період внутрішньоутробного розвитку плоду та в процесі пологів), соціально-психологічні фактори (психічна деривація дитини: рання двомовність; надмірна стимуляція мовленнєвого розвитку; порушення мовлення в осіб, які оточують дитину; неналежне виховання в колі сім’ї та ін.), а з позиції медичних факторів – внутрішні (ендогенні) й зовнішні (екзогенні), наслідком яких може бути виникнення «мутизму» – повної відмови від спілкування; розглянуто чинники (травми) постнатального періоду, що впливають на мовленнєвий розвиток; доведено, що з мовленням тісно пов’язані всі психічні процеси – свідомість, мислення, пам’ять, увага й уява. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject мовлення uk_UA
dc.subject розвиток мовлення uk_UA
dc.subject порушення мовлення uk_UA
dc.subject затримка мовленнєвого розвитку uk_UA
dc.subject причини й фактори порушення мовлення uk_UA
dc.subject медичні фактор порушення мовлення uk_UA
dc.title Види та причини мовленнєвих порушень у дітей uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account