Abstract:
У цій статті характеризується проблема формування досвіду соціально безпечної поведінки підлітків у
процесі online-соціалізації; надано характеристику процесу соціалізації молодого покоління (навчання, ідентифікація, освіта, захист, наслідування, виховання, адаптація) та особливості соціальної ситуації розвитку
підлітків. Розкрито принцип формування досвіду соціально безпечної поведінки підлітків: відповідність компонентів соціально безпечної поведінки особистості (ціннісно-мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, регулятивний, рефлексивний) соціально-педагогічним значимим елементам соціальних мереж
(генерування інформації, колективне створення комунікаційного обміну та ін.) в інтернет-просторі. Визначено блоки соціально-педагогічної роботи з формування досвіду соціально безпечної поведінки підлітків у процесі online-соціалізації (цільовий, теоретичний, технологічний, результативний), зміст яких розподіляється
на три етапи: ознайомлювальний (сповідне та наочне навчання; пошук, зберігання, обмін інформацією про соціально небезпечні факти; організація взаємонавчання); тренувальний (вирішення конкретних соціально небезпечних ситуацій, колективне створення та редагування текстів і гіпертекстів); практичний (самостійне
використання освоєних стратегій соціально безпечної поведінки у взаємодії із соціальним середовищем у
реальних життєвих умовах через включення до реальних соціально значущих вебпроєктів).
Description:
Краснова Н. П. Соціально-педагогічна робота з формування досвіду соціально
безпечної поведінки підлітків у процесі online-соціалізації / Н. П. Краснова, К. О. Дуванська // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2024. — №2. — C. 18-26.