Abstract:
У статті зроблено акцент на соціально-реабілітаційних послугах у громаді. Публікація має на меті виокремити особливості консультування фахівцями із соціальної роботи сімей, які виховують дітей з інвалідністю під час соціально-реабілітаційних послуг. Зазначено, що зміст соціально-реабілітаційних послуг включає такі складники, як розвиток соціальних навичок, здібностей і сильних сторін дітей та їхніх сімей, соціальну підтримку, соціальне обслуговування, розвиток адаптаційного потенціалу, доступ до ресурсів. У фокусі
уваги фахівців – середовище, в якому розвивається дитина з інвалідністю, насамперед сім’я, яка має стати клієнтом соціально-реабілітаційної діяльності, і робота, на яку має бути спрямоване консультування.
Актуальним визначено використання системно-сімейного підходу в консультуванні сімей, які виховують дітей з інвалідністю, під час якого сім’я розглядається як цілісна система. Базовими у системно-сімейному
підході є принципи нейтральності, конструктивізму, циркулярності, роз’яснення до змісту яких подано у статті. Запропоновано заходи, які можна реалізовувати під час консультування сімей, в основі яких – заходи соціальної послуги консультування. Зазначено, що розширення фокусу роботи під час консультування на
сім’ю, її середовище, своєю чергою, розширює мережі підтримки для сім’ї, можливості для співпраці команди фахівців, які здійснюють соціальну реабілітацію дітей.
Description:
Криницька І. П. Системно-сімейний підхід у консультуванні сімей під час надання соціально-реабілітаційних послуг для дітей / І. П. Криницька, Н. М. Горішна, О. Ю. Столярик // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2024. — №2. — C. 44-52.