Abstract:
Проблема насильства, цькування, суперечок, агресивності, зростання конфліктності в соціальних і міжособистісних взаємовідносинах, булінгу є вкрай важливою та актуальною. Актуальність вивчення й попередження явища булінгу зумовлена збільшенням кількості його проявів у закладах вищої освіти. Булінг у закладах вищої освіти відрізняється від систематичного цькування в закладах загальної середньої освіти, адже змінюються його види та форми прояву. Профілактика булінгу в закладі вищої освіти здійснюється шляхом
реалізації таких стратегій: інформування; діагностика; виховання; формування нетерпимого ставлення до
насильства. У статті проаналізовано явище булінгу як соціально-педагогічної проблеми, розкрито основні види, форми, причини прояву булінгу. Для зниження ризику виникнення проявів систематичного цькування, насильства й булінгу закладам вищої освіти потрібно розробити комплекс профілактичних заходів протидії булінгу, що передбачає дисциплінарний, комплексний, системний, відновний підходи.
Description:
Спіріна Т. П. До питання профілактики булінгу в закладах вищої освіти / Т. П. Спіріна, Т. Л. Лях, А. В. Дуля // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2024. — №2. — C. 87-92.